Gå til innhold

10 uker igjen til min termin 19.mars.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg lurte på om hvor ofte det er normalt å gå på kontroll til jordmor når det begynner å bli så kort tid igjen?

 

Jeg vet at de aller fleste er på kontroll ca.1 gang i mnd. Men er usikker på om man skal oftere når det begynner å nerme seg termin?

 

sist jeg var på JM kontroll var den 15.desember. å da fikk jeg ikke ny time igjen før den 2.februar.

jeg synes det er veldig lang tid å vente med tanke på at det bare er 10 uker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja 1 1/2 mnd var litt lenge...jeg går ca 1 gang i mnd (av og til littt lengre). Du kan jo ringe og spørre om å få en time litt før - går jo an å prøve. Greit å vite at alt er bra - og det er det jo helt sikkert. Du kan også ringe fødselspoliklinikk på sykehuset for å få en time (samtale og evt. omvisning på fødeavd.) Det er gratis. Da kan du spørre om alt du lurer på, og det er ikke sånn hastverk som det er hos legen der du bare får 15 min.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å ha kontroll hver 4 uke når du er så langt på vei, senere blir det annenhver uke. Men det er ikke gitt at det skal være hos jordmor, man velger selv om man skal til lege eller jordmor. Så ettersom du skal til lege mellom JM timene er det jo ikke så lenge mellom. (Men du kan altså velge å ta alle kontrollene hos JM)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vet at man kan veksle mellom jordmor og lege.

jeg har vær mest til jordmor, men har også vært noen ganger til lege.

synes dette er greit siden det er min første :)

Føler meg mer tryggere på min lege, for han har jeg hatt som fastlege helt siden jeg selv var lita.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...