kremtkremt Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Hei=) jeg venter nå mitt andre barn og har lyst og flytte til litt mer landlig område(bor nå midt i en by) Dit jeg vil flytte er ut av kommunen, har mye slekt og venner der og min datter stortrivst å være der (vi er der så og si annenhver helg) kan bf sette seg på bakbeina og nekte meg? tenker det er best for min datter og kunne leke ute uten og alltid måtte ta hensyn til sin lille søster elr bror.. og synst ikke at en by er noen plass for min datter og vokse opp. Har selv vokst opp på landet og føler min datter går glipp av alt jeg ikke gjorde..
Gjest Filifjonka Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Han kan ikke nekte deg å flytte, med loven i hånd, hvis det er det du lurer på. Men er du helt sikker på at det er klokt av eg å ta med datteren deres og flytte langt vekk fra faren hennes? Du risikerer at konflikten mellom dere øker voldsomt, evt hvis det ikke er noen konflikt på det nåværende tidspunkt, at det blir det. Det vil til syvende og sist gå mest utover barnet. Prøv for et øyeblikk å tenke deg hvordan situasjonen hadde vært om den var omvendt: At han ville ta med barnet og flytte til sitt hjemsted, mens du ble boende igjen langt unna barnet ditt. Ville du synes at det var helt greit? Jeg foreslår at du tar deg en lang prat med barnets far om dette, og at du prøver å svelge noen kameler. For barnets skyld, om ikke annet. Og du, det er ikke noen tragedie for barn å vokse opp i byer. Det er faktisk svært mange barn som vokser opp i byer og som har det veldig fint.
First Edition Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Har ingen erfaring med dette selv, men prøver meg på et svar. Hvor langt unna har du tenkt å flytte? Det er klart bf kan sette seg på bakbena, men om han automatisk skal kunne nekte deg det er en annen ting (er det ikke dersom du vil flytte utenlands at du må ha bf med på laget). Når det er sagt så gagner det vel alle parter at man finner en løsning som funker for både mor, far og barn. Ta det opp med ham og legg frem dine argumenter for flytting og se om ikke dere får logistikken til å gå opp. Lykke til
kremtkremt Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2010 Blir bare en halvtime vekk fra der vi bor nå.. han skal selv flytte så blir kappe 15min mellom oss..men der det er fint å bu i denne byen er det altfor dyrt og leige for min del..
First Edition Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Hvis du ikke har råd til leien i byen (eller der du bor nå) er jo det et svært vektig argument sett med mine øyne. Det er vel ikke i barnefars interesse at du skal "bo deg ihjel", men faktisk ha råd til ting til barna/aktiviteter med barna. Er du redd han ikke vil like at de vokser opp utenfor byen, er det det som er problemet? Eller har du ikke pratet med ham om det ennå og kun luftet en evt problemstilling her? Synes bare det høres rart ut å være motvillig til at dere flytter dersom avstanden ikke blir mer enn 15 min.....
kremtkremt Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2010 Det som er er at jeg kommer til å flytte ut av kommunen og han kommer til å sette seg på bakbeina for da kommer det til å bli lengre avstand til dyreklubben som dama has er så ivri på at jenta skal gå på.. lover henne gull og grønner skoger og setter henne opp mot meg hver gang hun er med faren. men jeg trivst ikkje i byen og det gjør heller ikke min datter.. Hun har like lyst som meg å flytte. Hun har masse venner dit vi har tenkt oss og vi har mye familie der. Vi klarer ikkje å kommunisere skikkeli på noe nivå, uansett hva jeg sier så er jeg overfladisk og sjefete og tenker kun på mitt eget beste i følge han. Så mesteparten vi må avtale går gjennom fam.kontoret og der sitter han og sier at jeg er en uduglig mor og datteren vår har det ikke noe bra hos meg..
First Edition Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Skal ikke legge meg for mye borti diskusjonen oppvekst på land eller i by. Kjenner godt til det ene alternativet, men har venner som har vokst opp i det andre alternativet og som føler de ikke kunne fått bedre oppvekst:) Hadde jeg vært i dine sko ville jeg skrevet ned en liste hvor du punktvis setter opp hvorfor du ønsker/trenger å flytte og tatt denne med til neste møte på familiekontoret. Får for all del med at du mener du ikke har råd til leie der dere er nå dersom det er tilfellet. Da får du samlet all argumentasjonen din og fremlagt den på en oversiktlig måte, og så får du se om bf har annet å komme med i tillegg til at han mener datteren deres flytter for langt unna dyreklubben. Han kan ikke blankt nekte deg å flytte, men det beste for alle parter er jo om dere klarer å komme frem til et kompromiss som dere kan leve med, både du, jenta deres og bf. Lykke til
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Nå har jeg ingen argumenter for eller mot å bo på land eller i by. Begge deler kan nok være bra på sine måter. Derimot synes jeg ikke du kan ta hensyn til avstanden til dyreklubben når du velger hvor du skal bo. Det blir jo like lang avstand mellom farens hus og dyreklubben?! Og om det er kun 15 min mellom deg og bf, så er jo ikke det allverden uansett. Du må tenke på hva som blir mest praktisk for deg, og best for barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå