Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Satt i sofaen og småpratet litt i kveld. Så spør mannen min, våre eldste barn , om de vil være med han på ferie til sommeren. Ble litt paff. Måtte spørre hvem som skulle, og hvor. Bare de tre, så kunne jo jeg og de to minste være hjemme. Bilferie, så han mente det ble masete med de to yngste. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Ehh.. høres litt ut som han vil stikke av med ungene. Følg med fremover sier jeg bare..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 spørs hvor gamle barna er.....hadde synes det var greit her i huset men barna er 15,17 og 2 og 3....
Tommage♀♂ Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Så sant dette ikke blir hele sommerens ferie så var det vel en god idé, var det ikke? Han får tid alene med de eldste barna, og du får litt tid med de yngste. Sikkert deilig for de eldste barna også, føle seg prioritert og slippe småsøsken for en stund. Men ville selvsagt hatt en ferie sammen alle også da.
Miss Misantrop Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Dette er da virkelig ting voksene avtaler før man inkluderer barna. Ville blitt rasende.
erteposen + 4 Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Min mann og de to eldste barna skal på ferie i sommer alene. De skal gjøre litt "guttegreier", der de to minste ville ødelagt tempo og opplevelsen. De to minste preger hverdagen i stor grad, og jeg synes de fortjener det.
DK+2 Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Syns det er veeeldig snodig at han plutselig kommer med dette utifra det blå... han burde absolutt ha pratet med DEG om dette først, istedenfor å plutselig spørre de eldste barna... litt urettferdig syns jeg, samtidig skjønner jeg han på en måte. Det er nok ikke bare bare å dra på bilferie med små barn, vi skal gjøre det i sommer, men så lenge man tar seg tid til det, så går det sikkert helt fint
Miss Misantrop Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Kan noen forklare meg hva gutte greier er? Hvorfor avtaler man sin egen og konas timeplan uten å konsultere? Nå må jo kona si NEI ergo være den store stygge ulven fordi andre har besluttet hva hun skal gjøre i sin ferie. Blir helt matt. Biltur med deler av ungeflokken er vel i seg selv greit..... alle behøver ikke gjøre alt sammen hele tiden. Kommer helt an på hvordan hverdagen ser ut og hvor mye ferie de voksene har å bruke...
Tante Blås Squaw Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Sånt burde han snakket med deg om på forhånd. Ellers syns jeg det var en god idè.
soleia Skrevet 11. januar 2010 #10 Skrevet 11. januar 2010 Dette ville eg heilt klart ha villa avtalt på førehand før barna evt vart spurte.
erteposen + 4 Skrevet 11. januar 2010 #11 Skrevet 11. januar 2010 "Guttegreie" kommer jo an på relasjonen og interessene far og sønner deler, og det er jo det samme med interesser eller ting jeg gjør fast sammen med mine sønner. Det sentrale er jo at barn får alenetid med en foreldre, og det er jo godt dokumentert at far og sønn relasjonen har godt av å dele opplevelser uten at mor er tilstede. Jeg og min far jogget sammen, min mann og de to eldste har en ting for slagsteder og historie. Jeg er helt enig i at faren i dette tilfelle burde avklart ferieplanene med HI, før han spurte barna, men å ta en biltur med de to eldsta barna kan være og høres ut som en god ide. Et godt barndomsminne, for det er jo ikke til å komme bort fra at de minste barna i en familie begrenser radiusen og aktivitetene.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #12 Skrevet 11. januar 2010 Enig i at han burde ha snakket med deg om det først. Men så lenge du syns det er greit og dere tar en ferie til sånn at du og de to små også får dratt på ferie syns jeg det høres greit ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå