Gå til innhold

Ang klesstørrelser og bmi, og det ene og det andre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt tullerusk i hue av alt som blir sagt, og er sikkert ikke den eneste :P

Vel.. bmi vet jeg at man ikke skal henge seg opp i, da det ikke måler beinbygning, muskler osv..

Så det er jo greit nok..

Men, hva med klesstørrelser??

Er jo stadig noen som kommer med at hvis man f.eks bruker fra str.42/44 og oppover, så er man overvektig.

Og i butikkene selges det jo mindre og mindre (virker det som) av str over 42 (evnt over str 31 i de andre størrelsene).

Da altså i "vanlige" butikker som f.eks vero moda (hvor jeg ofte har likt å kjøpe klær).

Og spesielt bikbok! er det egentlig bare for småbarn? :P

Saken er.. jeg kan fint få på meg alt fra small og oppover i de butikkene hvor størrelsene er "normal", men i enkelte butikker må jeg langt opp, f.eks L/XL i genser/jakker.

Og bukser må jeg opp i 42/33.

Og dette skal jo liksom være størrelser for de som er litt overvektige, men tingen er.. jeg er IKKE feit, i det hele tatt..

Joda, magen min er ikke flat som ett strykejern, og jeg synes selv at jeg kan gå ned ett par kilo (selv om jeg egentlig bare vil bli litt mer fast i fisken, og ikke minke noe særlig).

Vekten min er heller ikke noe lav, og når man sammenligner høyde og vekt, så veier jeg for mye.

Men tiltross for min dårlige selvtillit som ofte sier at jeg er feit, så vet jeg at jeg ikke er det.. når jeg ser bilder av meg selv, så ser jeg hvor spinkel jeg har blitt, spesielt på lår/rumpe.

Og folk rundt meg sier ofte at nå må jeg ikke gå mer ned, for da blir det ikke noe fint, for jeg vil da ikke se slank ut, men heller underernært.

Dette ble langt.. men vil bare høre om andre sliter med størrelser, tiltross for at de ikke er overvektig?

Skal man henge seg opp i sånt, eller er også dette bare oppspinn?

(og jada, jeg vet at man ikke skal høre på andre osv:P , men jeg reagerer på at jeg må sånn opp i størrelser, ennå jeg ikke har så mye fett til overs)..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om hjelp fra betjeningen, da får du god service og slipper å fokusere på størrelsene. Str 42 ser ganske annerledes ut på en som er 150 høy og en som er 180 høy, dessuten er det forskjell på klesmerkene og -kjedene. Det viktigste er at du trives i klærne du bruker, da vil du føle deg mindre tjukk.

Skrevet

Jeg blir også frustrert av at jeg nå ligger helt i randsonen av hva som er mulig å kjøpe på de "kule" butikkene. Men enda verre ville det ha vært dersom jeg var tenåring. Så føler med dem som er unge i dag...

Ang. BMI er jeg i kategorien "lettere overvektig".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...