Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 HVa ville dere ha kalt det hvis der ehadde fått beskjed om at barnet i magen var sykt, og dere hadde valg om å beholde eller å ta det bort i uke 19-20, og valgt å ta det bort..Hadde dere da mistet eller tatt abort?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Da ville jeg kalt det en senabort pga sykt barn. Hadde fødselen starta av seg selv i uke 19-20 ville jeg kalt det å miste, men ikke hvis man velger å avslutte svangerskapet selv.
blond Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Det kommer an på sammenhengen, til medisinsk personalet ville jeg fortalt det som det var hvis det var relevant. Til venner ville jeg fortalt alt fordi det er en måte å bearbeide det på, hvilke uttrykk man bruker er ikke viktig.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Hvis barnet ikke er levedyktig, har man jo mistet det?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 det var levedyktig, men de valgte og avslutte svangerskapet.
Cat.68 Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Ingen av delene egentlig, Jeg har opplevd dette, og jeg fødte en gutt i en dødfødsel.Alikevel sier jeg jo at jeg mistet ham, for han hadde jo uansett aldrig levd opp. Men han var et litet barn, og ingen kan si at han var en abort. ((
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Da er vel det mest korrekte senabort.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har lest historien om gutten din, Cat, og ja, du mistet ham. Fordi han var for syk til å kunne leve. Dersom noen velger bort et barn med f. eks. Downs i uke 18 - 20, er det en abort. Da mister man ikke, da hadde man et valg.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 Jeg mener at man ikke har mistet barnet før det skjer av seg selv, er det framprovosert så er det en abort. Abort høres jo veldig negativt ut og kanskje egoistisk, men i sånne tilfeller er det jo ikke det, det er jo fordi barnet ikke skal lide lenger eller at det ikke er levedyktig når det kommer ut. Men hva man vil si til folk rundt seg er opp til den som opplever det, jeg ville jo ikke sagt at jeg tok abort selv, for da blir det mye spekulasjon, selv om det er det som har skjedd. Hva jeg hadde sagt kom også an på hvem jeg snakka med.
Cat.68 Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 Men hvis man starter fødselen ,eller at det eventuelt skjer av seg selvt enda lenger ut i svangerskapet, eller da eventuelt ikke skjer før ved termin, og utgangen uansett blir den samme, barnet dør. Så mener jeg at man mistet barnet.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Man mister dersom barnet ikke er levedyktig, selv om man velger å starte fødselen tidlig. Da har naturen avgjort, barnet kan ikke leve, man har mistet det. Dersom barnet vil være levedyktig etter fødselen, er det abort. Da har man ikke mistet, da har man selv valgt å ikke få barnet.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #14 Skrevet 10. januar 2010 Spør HI. Jeg vet om barnet ditt kjære Cat, og veldig lei for det (
Cat.68 Skrevet 11. januar 2010 #15 Skrevet 11. januar 2010 Takk for det. Såg ut som det var meg du spurte utfra plasseringen på innlegget. )
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #16 Skrevet 11. januar 2010 Åja, sorry, gikk kanskje litt fort. Er på vei til sengs :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå