Gå til innhold

renselsen og mensen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål her..Etter jeg fødte blødde jeg i cirka 6,5 uker. Stoppet opp i cirka ei uke og begynte å blø igjen i 5-7 dager. Blødde ikke så veldig mye som vanlig mens, trodde også første mensen etter renselsen skulle være litt kraftigere enn vanlig.

Uansett, hvis dette var mensen,skulle jeg hatt den igjen for ei uke siden, men ikke fått den. Jeg og mannen har brukt kondomer bortsett fra et par ganger da han har trekt seg ut i tide. Jeg må innrømme at jeg er litt bekymret for at jeg kunne blitt gravid igjen, men det er vel ganske så usannsynlig eller hva jenter? Tror dere blødningen jeg hadde var fortsatt en del av renselsen eller var det mensen og syklusen ikke er helt i orden enda?

Kan nevne at jeg fullammer (trodde derfor ikke jeg skulle få mensen så tildig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt med en pause i renselsen før så skorpa der det har grodd løsner og fører til en ny kortere blødning.

Men om du ikke ønsker å bli gravid nå bør dere snarest sørge for sikker prevensjon da amming aldri vil være noen sikker prevensjon. Du vil jo alltid ha en eggløsning før den første mensen starter og da kan du selvfølgelig bli gravid og det er helt umulig å forutsi når dette vil skje.

Skrevet

Det var godt å høre..syns det var rart at jeg skulle få mensen 7 uker etter fødsel når jeg fullammer.

Skal fikse med prevensjon, men vet liksom ikke hva jeg skal velge..Gikk på p-piller før vi bestemte oss å prøve å få barn og det fungerte veldig greit for meg..men det kan jeg ikke bruke når jeg ammer, så da er vel mini pillen det nærmeste alternativet, men det er bare det å huske å ta pillen til samme tid hver dag som kan være lett og glemme..spiral er uaktuelt for min del

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...