Gå til innhold

Da var årets sommerferie i boks :-))))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lørdag 03 Juli setter vi oss på flyet som tar oss til Side i Tyrkia :-)

3 uker med bare kos :-)

Å som jeg gleder meg til bading, soling, masse god mat og shopping :-)

Skal ligge på Side Resort.

Så da var det bareå vente på 03 juli da :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også bestilt tyrkiatur til sommeren:)Herlig der og kjempefine hoteller:)

Vi skal på pegasos royal...gleeeder oss masse!!

Skrevet

Er det hotellet dere skal på i Side. har aldri hørt om det hotellet før. Å jeg har holdt til i Side hver eneste sommer siden 1993

Skrevet

Var i side forrige gang,det var på pegasos world(helt fantastisk hotell)

Dette hotellet vi skal på nå ligger i incekum,,,og er bare enda bedre:)

Skrevet

Ok :-)

Reiser dere med Ving?

Skal dere være lenge?

Hvor mange reiser?

Hva betalte dere?

Vi reiser med Ving. Reist med andre også, men jeg liker Ving best.

Vi skal være 3 uker

Vi reiser 2 voksene med en på 5 år.

For 3 uker betaler vi 26.185 Syns ikke det er ille i tanke på at det er juli og at det er for 3 uker.

Skrevet

Nei ,vi reiser alltid med nazar:) (sjekk ut nazar.no)

Skal være 14 dager

Vi reiser 2 voksne og 3 barn(minsten er under 2 år)Reiser med et vennepar som har 3 barn de også:)

Betaler 26000:)

Skrevet

Nazar ja :-)

Reiste med dem for 2 år siden til Side. Lå da på Truva Beach Hotel. Hotellet ligger helt nede på stranda. Ikke så langt fra Sunflower( visst du kjenner til det) og Tropic lå litt lenger bort.

Håper dere får en kjempe fin tur :-) Finnes ikke noe bedre sted enn Side ( for meg da) Hehe

Skrevet

Har drivi og sjekka og styra i over en uke, men får ikke bestemt meg!

Pegasos er helt sikkert kjempeflott, men jeg liker litt mindre omstendigheter. Har hørt mange som opplever at folk okkuperer solsenger fra tidlig morgen og liksom "holder av" til utover kvelden..

Men bare bagateller da. Det blir sikkert knallfint!

Jeg er også usikker på tyrkerne..er de innpåslitne? Egypterne var et mareritt. SÅ glad vi ikke hadde med barn dit.

Noen med erfaringer utover Ving og Startour og Nazar?

Skrevet

Var å sjekka ut hotellet dere lå på i fjor. Å det dere skal ligge på i år.

Har bare ett ord å si...

WOW :-)

Dette skal jammen jeg ligge på engang også. Var jo det flotte hotellet jo :-)))

Trengte ikke å ønske dere en fin ferie. Det må det jo bli med ett bosted som dette :-))))

Skrevet

Ja,vi har vært der en gang før og det er virkelig paradis:):)

Ha en god ferie dere også,koos dere masse.Er deilig å bare slappe av å se hvordan ungene koser seg på tur!!:)

Skrevet

Tyrkerne kan virke masete når du er ute å handler. ( men var ennå værre den nye loven kom i 2005) Den loven innebærer dem ikke har lov å rope etter deg. Å ikke lov å følge etter deg. Kelnerne på restaurantene har jo lønna si i tipsen og litt lønn fra selve restauranten. Dem som jobber i butikkene går på provisjon.

Jeg har aldri hatt problemer med innpåslitene tyrkere. bare sier nei å går videre jeg. Hehe

Å gir dem seg ikke da så får dem en glose med tyrkisk. Setter dem som regel på plass :-)

Kan anbefale Truva Beach hotel med Nazar

Tropic, Dogan, Side Village og Side Resort med Ving

StarTour har jeg ikke reist med til Side.

Sunflower med Apollo er også greit leilighets hotel ( ligger på stranda)

Skrevet

Hvem av de du nevner har finest leiligheter? Kortest vei fra flyplassen? Og best mat? hehe.. er det all inclusive som er tingen? Eller blir det for ensformig?

Skal jeg spørre og grave mer nå? hehe :)) Takk for flotte svar over!

Skrevet

Finest leiligheter syns jeg det var på Side Village. Leilighetene er store og lyse. har stort soverom. Stua har 2 sofaer som blir gjort om til senger visst det er flere enn 2 personer som skal bo der. disse sofane er gode å sove på Hehe Korteste vei fra flyplassen blir hipp som happ. Ca 50-60 min fra flyplassen, men du kommer først til Side Village visst du tenker den veien. Dette hotellet har stort basseng , barnebassen, basseng med 2 sklier og barne bassenget har elefant sklie. Åsså har dem bobblebad ved barnebassenget :-)))) Eneste minuset med Side Village var at det var ett stykke til stranda ( går buss til stranda), men vi pleide å ta Dolmus ( tyrkiske mini busser til den vestres stranden til Buyuk PPT, som er postkontor) der er det en kjempe flott strand som har finkornet sand og strandpromenaden) Ligger hoteller og restauranter på rad og rekke. Ellers er Dogan som også ligger på stranden veldig bra. dem har også basseng. Tropic har ikke basseng for voksene, men ett bittebitte lite basseng for barna. :-( Å det er så lite at er det 3 barn oppi der så er det fult. Hehe

Sunflower har små leiligheter og det er ikke heis der. ( Side Village har heller ikke heis)

Side Resort har flotte leiligheter og har heis på hotellet.

Vi går aldri for All Inclusive hoteller. Vi liker å gå på forskjellige restauranter å spise :-) Siden jeg ikke drikker så mye alkohol og spiser heller ikke så mye så ville jeg gått med tap Hehe. Så da syns jeg det er bedre spise ute.

Håper du ble litt klokere.

Skrevet

Din skjønnas! takk takk :)

Du har ikke tilfeldigvis vært på Kreta også? Det står litt mellom de to... :))

Skrevet

Nei Kreta har jeg ikke vært.

Fant Side i 1993. Å der har jeg vært siden. Hehe

Skrevet

jeg har vært på Kreta å skal aldri dit igjen!! Helt sikkert noen som sverger til Kreta som verdens beste ferie sted også da :)

Er veldig misunnelig her nå jeg assa :D Side er helt fantastisk!!

Skrevet

Er veldig fornøyd med Kreta. Reiser dit for 5. gang nå til sommeren. Synes det er en veldig kjekk plass å reise til med barn og når en har vært der noen ganger vet en jo hvor alt er når en kommer ned.

Har vært litt anti Tyrkia, men hører jo mye bra her nå. Har vel vært de innpåslitne selgerne jeg har fryktet mest. Men er det ikke fryktelig varmt der i juli?

Skrevet

Jo det er veldig varmt i Tyrkia på den tiden.

På dagen går det jo greit. Da er man jo stort sett på stranda,På den stranda vi pleier å være så blåser det litt så man merker ikke varmen så godt da :-) men om kvelden kan det være litt plagsom. Luftfuktigheten er veldig høy der nede så er ikke mye man skal gjøre før man er svett.

Jeg elsker varmen så jeg plages ikke av den, men vet noen gjør det ...

Skrevet

Liker varme selv, men tenker mer på barna. Reiser med baby i år, så kanskje ikke beste plassen for det. Liker å bo på litt mindre plasser. Men ser jo på Nazar sine sider at de hotellkompleksene er jo nesten som et badeland. Kan nok helt sikkert være midt i blinken om noen år. Er vel ikke like varmt i juni?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...