Gå til innhold

Permisjonspenger hvis jeg skulle bli gravid nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg i mammapermisjon frem til sommeren. Men hvordan blir det med utbetaling av permpenger hvis det skulle vise seg at var gravid på nytt igjen nå, og skulle ut i permisjon i oktober igjen??? Har man rett på permpenger, eller regnes de ut fra de 6 mnd før permisjonen jeg tok ut nå i høst???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

permisjonspenger gjelder som inntekt.

dvs at hvis du fikk 80% lønn i denne permisjonen, og velger 80% neste gang også, vil du kun få 80% av den summen du får utbetalt nå...

Det er derfor de som planlegger to tette, ofte velger 100% lønn.

Men du vil få penger ja.

Skrevet

okei, tusen takk for svar! :) Forhåpentligvis er jeg ikke gravid nå, men begynte plutselig å tenke på det om det skulle skje ;)

Skrevet

Hvis du går tilbake i 100% jobb mellom permisjonene så skal du vel få lønnen din som grunnlag, ikke permisjonspengene.

Hvis du går direkte fra permisjon til permisjon teller permisjonspengene som grunnlag (dvs. du kan få 80% av 80%, evt. 100% av 80% hvis du velger permisjon med 100% utbetaling).

Skrevet

Jeg har 2 tette - ferdig med perm på mellomste i januar -09 (5 mnd på vei med nr 3), jobbet 2 mnd....ble så sm fram til ny perm begynte i mai -09. I den nye permen får 80% av 100% vanlig lønn....hadde jeg derimot begynt permen inni forrige perm hadde det blitt 80% av 80% om du skjønner. Det at jeg fikk jobbet over 1 mnd gjorde at jeg fikk med meg det jeg gikk opp i lønn i utregningen også :o) det hjalp godt.

Tror jeg klarte å forklare meg rett...litt innviklet hehe.

Skrevet

Feil!

Går du rett fra en permisjon til en annen får du inntektsbrunnlaget fra 1. permisjon som inntektsgrunnlag for neste permisjon!!!

Skrevet

Stemmer helt sikkert. :o) Er vel muligens bare hvis du har ulønnet permisjon mellom permisjonene at man risikerer 80% av 80%, da.

Skrevet

Hvis du har ulønnet permisjon kan du risikere å ikke få noen ting. Fordi du ikke har noen tapt arbeidsinntekt har du heller ikke rett på foreldrepenger. Men det avhenger selvsagt hvor lenge den ulønnede permisjonen har vart.

Men 80 av 80 er ingen regel for de som har ulønnet permisjon:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...