Gå til innhold

Skrivemåte på navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det er så mange gode skrivere her inne kan jeg jo spørre her!:)

Vi tenker og bruke jentenavnet (og skrive det slik:) Christelle.

Det uttales ikke som vanlig,og fort: Christel, men med en lengre: Criistelllll om dere skjønner? Poff vanskelig å skrive uttalelser gitt!;)

Men hvertfall; blir det rett å skrive Christelle slik at e'en på slutten blir stum? (som i Isabelle)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hvordan du snur og vender på det : Christelle er en stygt navn!

Skrevet

Hørtes litt fransk ut.. :) Må si jeg liker vanlige Christel bedre, men det er nok pga det er det jeg er vant med, aldri hørt din versjon før.. er nok en vanesak, sånn som med alle andre uvanlige navn :)

Skrevet

Ja jeg synes det blir best med e på slutten, synes det virker mer feminint av en eller annen grunn :-)

Skrevet

Ja, jeg vil tro det blir riktig. Det var sånn jeg oppfattet navnet da jeg så det. Fint navn:-)

Skrevet

Jeg ville nok valgt skrivemåten Christel. Jeg heter Christel selv og det stikker litt i meg når folk uttaler navnet mitt Christelle... hehe, men det er nå bare min mening da:)

Skrevet

Jeg synes Christelle er hakket finere enn Christel. Mer feminint:-D

Skrevet

Glemte å si at navnet skulle brukes som mellomnavn og da må vi bruke uttalelsen Christelle, for bruker vi Christel kommer sammensettnigen til og høres veldig 'finnmark' ut, som Berit Anna eller noe i den duren!:)

Og til deg som syns navnet var stygt; Who cares, VI liker det!:P Og jeg spurte heller ikke om meninger om navnet var fint eller ikke, jeg spurte om skrivemåten!:)

Men da er vi enige da, det blir Christelle med stum 'e'!:)

Skrevet

Ah NÅ kom jeg på en bra måte og forklare uttalelsen på Christelle, sies på samme måte som Michelle! Så vet dere det!:)

HI

Skrevet

Navnet er jævlig uansett skrivemåte.

Hvorfor ikke ta den helt ut og velge Chantelle?

Skrevet

Fordi DET høres ut som en sopp!;) (Kantarell)

Skrevet

Jeg leste navnet med trykk på i-en når jeg så hvordan du skrev det. Hadde også skrevet navnet slik, det er jo sånn du vil at det skal uttales. Det er jo feil å skrive navnet Christel, når hun heter Christelle. Spesielt navn, ikke akkurat en favoritt, men jeg synes absolutt ikke at det var jævlig.

Skrevet

Takk Figa!:)

Fint å se at folk kan være greie her inne selv om de selv ikke ville valgt navnet!:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...