Gå til innhold

Asj føler meg så rar....:o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene øret mitt har gått fulstendig tett, og har den siste uka hatt litt problem med tett i ørene. I kveld har jeg begynt å føler meg helt sånn bomull og tett i hodet også ( hahaha, jajaja, jeg ber om det), har litt feber 37.7 vet det regnes som lite for noen , men jeg ligger på 36 grader i normal temp så dette er feber for meg. Er litt yr i hodet. Var veldig forskjølet i jula og har kanskje vært litt sånn sjaber etter det.

Dette med ørene begynte egentlig etter at jeg prøvde ørepropper for å få sove lettere etter nattevakt for 1 uke siden men jeg prøvde det nå bare 2 gang da, og nå er det flere dager siden, men i dag er det altså potte tett i ene øret og litt tett i det andre.

Jeg tenkte vel bihulebetennelse med den gang, men jeg har ikke vondt i bihulene og jeg klarer fint å puste gjennom nesen. Har ikke vondt i halsen eller noen hoste. Så spørsmålet mitt fra ei som omtrent ALDRIG er forskjølet eller har infuensa eller lignende. Kan man ha bihulebetennelse uten å ha vondt eller være tett i nesen.?

Kan man vare forskjølet uten andre tegn til sykdom en dårlig allmentilstand og feber. Sikkert snodig innlegg men jeg synes det er snodig å føle meg syk uten å finne noen tegn til sykdom, untatt feber da og tett øre.... føles så feil liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Væske i mellomøret? Ørebetennelse eller bakterieopphopning pga øreproppene? Jeg greier ikke å ha noe i ørene. Det gjør vondt.

Skrevet

øØebetennelse høres jo ikke heller riktig ut, for det er jo vondt. Har hatt ørebetennelse en gang som voksen og det var satans så vondt.

De andre greiene du nevnte trenger vel kanskje ikke være usansynlig, men gir det feber da.? Kan man gjøre noe med det? Eller vil det gi seg av seg selvt tro. Trenger man pennecelin for noe slikt er det jo bedre å få det så fort som mulig, en å gå å sjangle lenger en nødvendig.

Asj får vel ringe legen i morgen da, så får vel sjefen stakkars hjertinfarkt om jeg forteller jeg er syk igjen! Måtte feberen gi seg til i morgen.

Skrevet

Prøv å gjespe flere ganger på rad. Hjelper det? Kan jo ha fått vakum i øret, eller hva man kaller det. Men væske i mellomøret ser jo legen hvis han eller hun kikker i øret ditt.

Skrevet

Jepp har prøvd flere ganger men neida, like forbaska tett. Og holder jeg for nesen og blåser slik alle anbefaler man skal gjøre ja da blir det verre. Har altid fungert stikk motsatt det det blåsetrikset på meg, hehehe.

men kjøper egentlig det der med at det kan ha blitt tett grunnet øreproppene, jeg har skikkelig små øreganger o slet for å få dyttet de inn til tross for at det var minste voksenstørrelsen.

Er jo ikke akkurat at jeg er dødssyk da, hehe men jeg arbeider med noen som er veldig utsatt ang smitte ol så hvis dette er noe som kan smitte ( virus eller forskjølesesdritt) så må jeg holde meg hjemme.

Er det ikke det eller at feberen ikke er verre en at det går å trykke ned den med paracet kan jeg gå på jobb som vanlig. Så må vel konferere med legen i morgen lell da. Så var det det med å få time da!! Og med dott i øret og lett feber er jeg ikke sikker på jeg prioriteres til hastetime akkurat hehe..

Men tuusen takk for svar søta du;o)

og dere andre kom gjerne med flere råd og tips for å få lettet på trykket ,o)

Skrevet

På apoteket selger de en ørevoksløser som heter Cerusol :-)

Men kan høres ut som det er starten på en forkjølelse. Noen forkjølelser starter med tetthet i øret.

Skrevet

Noen som kan bekrefte om et par dråper babyolje eller matolje er bra for øreplager?

Hvis det er det, kan du prøve det, Cat.

Skrevet

Det kan være så enkelt at du har dytta sammen en propp med ørevoks, og dermed blitt tett i øret.

Skjedde med meg i fjor sommer, og det er veldig ubehagelig, men ikke vondt.

Gå til legen og få han til å se inni ørene dine, er det voks, så hjelper det å ha litt olje i øregangen morgen og kveld noen dager, for så å skylle ut med vann etter fem-syv dager.

Skrevet

Det er jo greit det, men ska det gi feber da?

Skrevet

Det kan være tilfeldig at du har litt feber også. Jeg har, som deg, normaltemperatur på ca 36 grader, men kan noen ganger hvis jeg er litt sliten eller uvel få oppimot 38 grader, dvs ikke sånn at jeg er syk, men litt høyere temp.

Mangel på søvn, eller for mye søvn, utløser ofte dette.

Skrevet

Tja kanskje. Jeg har nesten aldrig feber så vanskelig å si.Jeg får se det an. Det viktigste for meg er egentlig å finne ut om det er noe som kan smitte. Så jeg får ta en telefon til legen i morgen å høre hva de mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...