Gå til innhold

"Mellom to jobber"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på profiler på Møteplassen, og må bare si at jeg aldri hadde vurdert å ta kontakt med en person som oppgir å være "mellom to jobber". Flere som er like fordomsfulle som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du i alle fall en forsikring om at de er ærlige da. Sikkert mange leger og advokater der ute på nettet som egentlig er noe helt annet.

Det er vel ikke noe galt i å være arbeidsledig?

Skrevet

I og for seg ikke noe galt i det, men de fleste går jo rett fra en jobb til en annen. Blir skeptisk når folk skriver dette jeg...

Skrevet

Jeg er mellom to jobber, men jeg er høyt utdannet og har supre attester. Har bare ikke funnet den jobben jeg vil ha enda.

Skrevet

Hvorfor sluttet du i jobben du hadde før du fikk ny da? Det er det jeg syns er så rart..

Skrevet

I mitt tilfelle var de et engasjement som gikk ut da jeg gikk i permisjon. Bedriften ble kjøpt opp i løpet av permisjonen. I mange bransjer er engasjementer valig, og bedriftenes struktur er i endring.

Jeg jobber litt for den gamle arbeidsgiveren enda, men de har sagt opp så mange at jeg ikke kan få fulltid der igjen.

Skrevet

Hvorfor tar du ikke bare en jobb mens du søker drømmejobben da? Mye bedre enn å få "hull" i cv.

Skrevet

Jeg er jo uansett ikke i samme situasjon som den du søker på Møteplassen men her er min forklaring:

Permisjonen min gikk ut i midten av november. Jenta mi begynner på barnehagen i februar, så jeg er hjemme med henne enda. Jeg kommer ikke til å ta en strøjobb med det første, rett og slett fordi at det å finne den riktige jobben er en heldagsjobb. Jeg har aldri vært arbeidsledig før, og har hatt det meste av drittjobber. Nå satser jeg på å finne en jobb jeg kan bli værende i, og hvor jeg kan bruke mine kvalifikasjoner. Klarer jeg ikke å finne noe innen et par mnd, tar jeg hva som helst :) Men jeg føler nå at jeg har rett til å ta et par mnd for å finne en jobb hvor jeg får brukt utdannelsen min.

Skrevet

Syns du er tolmodig som har holdt ut kveruleringen min uten å bli sur:)

Lykke til med jobbsøking! Håper du finner drømmejobben!

Skrevet

Å bruke formuleringen "mellom to jobber", viser iallfall at vedkommende er optimistisk og energisk, synes jeg. Selv om det kanskje ville vært mer rett fram å si arbeidsledig.

Skrevet

Kan ikke bli sur for alt vet du ;)

Men jeg vil råde deg til å gi folk en sjanse til tross for tilsynelatende lav status. Du vil oppdage om de er dårlige folk når du snakker med dem :)

Skrevet

Å være mellom 2 jobber er ikke det samme som å være arbeidsledig. Jeg har aldri vært arbeidsledig, jeg har i dag en jobb som jeg har likt, men begynner egentlig å bli litt lei.

Føler egentlig for å ikke jobbe litt i en periode, ha litt tid sammen med barna, pusse opp i huset og opparbeide fin hage. Har også vurdert om jeg skal oppdatere meg litt fagmessig. Bare komme meg litt unna kjøret. Har lang utdanning og egentlig en krevende jobb.

Vi har råd til det, fordi om det blir litt trangt.

Jeg vurderer å si opp jobben min for å være hjemme en periode. I den tida ville jeg nok tenke at jeg kommer til å være mellom to jobber. Kommer nok til å søke jobb, men bare det som virkelig frister.

Skrevet

Ja, men det er deg det, og du er dame. Etter det jeg skjønner, så søker HI etter menn på møteplassen, og de er ikke "mellom to jobber" fordi de "vil gå hjemme litt".

Skrevet

Hvis menn bruker frasen "mellom to jobber" mistenker jeg at de ikke har tatt inn over seg at de faktisk er arbeidsledige og må stå på for å finne ny jobb...

Av erfaring med late ekser, hehe ;o)

Skrevet

hehe, mannen min er "mellom to jobber" akkurat nå. Hjemme med oss i 2 måneder:-) Men han får full lønn da, siden han fikk karantene for å ha gått over til en konkurrent, så det er jo ikke akkurat det samme.

Men HI, jeg skjønner litt hva du mener. Jeg har alltid vært opptatt av at man ikke skal slutte i en jobb før man har en annen og at betegnelsen "mellom 2 jobber" er å pynte på ordet arbeidsledig;)

Men seff, jeg har selv vært i den situasjonen hvor ett engasjement gikk ut og det tok 2 -3 mnd før jeg fikk nytt. Valgte aldri å melde meg arbeidsledig hos NAV, men jobbet for vikarbyrå frem til jeg fikk ny jobb. Fikk jo ikke jobbet hver dag, men bedre enn ingenting.

Hadde jeg vært singel så hadde jeg vært skeptisk til en mann som ikke hadde jobb (med mindre det var en veldig god forklaring;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...