melkis Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Har ein gut på snart 12, han har vert inn og ut av sjukehus med magevondt utan at dei finner noko. Er no henvist barnelege. De har hatt mistanke om blindtarmbetennelse men det har ikke vert det. Han har hatt lave lumfocytter og nøytrofile? (Leukopeni og nøytropeni) men ikke veldig lavt sier legen, normal hemoglobin. Han har hatt en del vondt i beina, liksom inni beinet sier han, spesielt knær og ankler. I dag merket eg at han har en hevelse fra høgre underarm og mot brysvorten. Ingen kul men bløt hevelse. Når eg hadde kjent på den fikk han vondt ut i armen. Blodårene på den siden av brystkassen var veldi synlige... Han hadde også en svak blodutredelse bak på den armen. Bør eg gå til legen igjen, skal til barnelegen i februar. Skulle ta nye blodprøver før det... Noen som har vert borti dette? Han har en del blåmerker men han er veldi aktiv da...
lille sprelle Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Jeg hadde stått hardt på at det skulle sjekkes for alt det går an å sjekkes for inkl. kreft. Dere skal ikke gå uvitende, samtidig er barnevarianter av en del sykdommer veldig gallopperende! Stå på og ikke gi deg? har forøvrig ikke egentlig peiling, men kjenner til perifert historier som gjør at jeg ihvertfall hadde kjempet med nebb og klør for min datter for å få en rask diagnose!
Gjest Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 For at legen skal kunne stille en diagnose, er det viktig at han får all informasjon om symptomer som opptrer. Ring legen og be om å få vise han det du har oppdaget på gutten din i morgen den dag!
*Pæreis* Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Uff, fikk mange tanker her nå ja. Men vil jo ikke skremme deg heller. Men dra til legevakta ja. En tur for mye er bedre enn en tur for lite. Blåmerker er jo vanlig i den alderen, men det du må se etter, er om blåflekkene er på uvalige steder, som på rygg, brystet, baksiden av låret, og sikkert flere plasser jeg ikke kommer på nå. For det kan være tegn på blodsjukdom av noe slag..
melkis Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2010 Han har blåmerker på vanlige plasser utenom den blodutredelsen bak på armen.. Snakker med legen i måro tenker eg.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Ja, ring legen din i morgen og fortell det du har skrevet her. Da blir dere nok tatt inn til ny undersøkelse snarest. Hvis ikke ville jeg kontaktet en annen lege.. Ikke for å skremme, men noen sykdommer i blod/lymfesystemet kan noen ganger gi en del av funnene du har beskrevet. Men selvfølgelig umulig å vurdere kun ut ifra det du har skrevet. Lykke til!
2 hjertegull :) Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Jeg signerer lille sprelle! Stå på for å få en diagnose! Hvis ditt hjerte og din intuisjon sier deg at det legen sier ikke stemmer helt, så kjemper du knallhardt! Han er det kjæreste du har, og det er så mange historier hvor barn er alvorlig syke og foreldrene ikke blir tatt på alvor av legene.. Ikke vent! Ring i morgen tidlig, forlang at de skal gjøre noe! Forlang at de skal gjøre mer enn å bare se på det! Skjekke hevelsen f.eks, ta prøver dersom det er væske der osv.. Lykke til! Håper ikke det er noe alvorlig! Men det må sjekkes grundig for å kunne utelukke det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå