Gå til innhold

Hvordan tok sjefen det?


RISMOR

Anbefalte innlegg

Dere som har fortalt det - hva sa dere, og hvordan tok han/hun beskjeden? Noen flere som jobber i et lite firma som blir veldig synlig berørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte fortelle det da jeg dessverre uteble fra jobb på grunn av kvalme og elendig form. Ingen som automatisk tropper inn og gjør min jobb,men jeg håper å være på plass igjen om noen uker. Sjefen min tok det fint iallfall, hadde vel egentlig ventet litt på at det skulle komme. Selv om det er "ulempe" for arbeidsgiver er det ikke noe å gjøre med det. Så "gratulerer" var første kommentar her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også tok det veldig fint =O) Det er jo normalt at noen blir gravide i et selskap, og det er noe de fleste arbeidsgivere er nødt til å forholde seg til. Men klart noen kanskje sier gratulerer og tenker f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk bare JA VEL,til svar...

gikk ut fra kontoret til sjefen med en stor klump i halsen...ikke gratulerer eller lykke til eller noe...ble litt skuffa ja!! og sjefen er dame..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilhører ikke terminklubben, men fikk bare så lyst til å skryte av sjefen min under forrige svangerskap. Jeg var ikke gravid da jeg søkte på jobben, og visste ikke at jeg var gravid da jeg takket ja. Hadde lang oppsigelsestid på den jobben jeg var, og skulle ikke begynne på ny jobb før jeg var i uke 17. Hadde et komplisert svangerskap (begynnelsen) og blødde masse, ble lagt inn på sykehus i uke 12, trodde jeg mistet, fortsatte å blø etc - så jeg ville ikke si noe til ny arbeidsgiver før jeg visste om spiren satt eller ikke.

 

Sa fra til min sjef første dag på jobb, grudde meg veldig! Men sjefen reiste seg opp, gav meg en klem og sa: "Dette var hyggelige nyheter - gratulerer!" 15 min senere hadde hun ordna vikar.

 

Fantastisk sjef!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ysj... Det er lederstil med klasse det..;-)

Jaja, du får tenke hun må være bitter hun!

Slike mennesker vil vi desverre være nødt til å forholde oss til fra tid til annen, alle som en. Men det skal jo ikke få være med å ødelegge gleden!

Gratulerer og lykke til iallefall,

Men sånn ellers, når tenker dere at det er greit å si fra til sjefen? Jeg kom meg gjennom værste kvalmen i julen, da jeg heldigvis hadde fri, så slapp å sykemelde meg. Men hva er normalen der ute tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får helt frysninger av sånn! Utrolig fint og riktig gjort. Et eksempel til etterfølgelse, damer, hvis dere skal ansette en gang :D

 

Vi må huske at det er vi som sørger for sysselsetting i framtidens "eldreboom" - for å se litt praktisk på det! Vi driver faktisk med verdiskapning. Det burde belønnes med bonus i tillegg til permisjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ifra på Fredag og tror han hadde skjønt det da jeg jo ikke drakk på julebordet (Var samme dag som jeg fant det ut selv). Han tok det veldig fint og var bare glad på mine vegner :-) Vet jo det skaper litt stress med både ferier etc og fant ut like greit å si ifra selv om bare i uke 11 da de gjerne vil vite hvem som planlegger ferie når og da er det jo greit å ta med en permisjon i planleggingen også.

Her er det bare 15 stykker som jobber og de vil jo selvsagt merke det en del... men nå er det jo ikke sikkert det blir meg som tar mesteparten av permisjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, starter i ny jobb 15.februar, på dagen 12 uker ut i svangerskapet. Ikke så lite firma, men likevel vanskelig å skaffe noen som kan tiltre i min stilling.. Har jobbet der før, godt forhold til dem og sa også på jobbintervjuet at vi jo ville ha flere enn ett barn. GRUER MEG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min reagerte akkurat som forventet. Smilte, gratulerte, ønsket meg lykke til. Men jeg så kverna gå inni hodet "Hva pokker gjør jeg nå?"... He he. Sjefen min er profesjonell til fingerspissene :-)

 

Må kanskje legge til at de fleste av mine arbeidsoppgaver ikke er mer spesielle enn at en kvalifisert vikar greit kan ta jobben et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen tok det veldig bra også. var så nervøs, men han var rolig. og fortalte meg om hans første gang og at det også kom som et sjokk. han ble glad at jeg sa fra i uke 11 da han nå har muligheten tilå tenke sommerferiepermisjon og evt vikar for meg. budsjett.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et lite firma der ingen andre kan ta over min jobb. Jeg valgte å si fra tidlig,jeg er bare i uke 8,slik at hun får god tid til å finne erstatter. Jeg sa også i fra om at vi flytter,så jeg blir ikke å komme tilbake etter permisjonen. Hun gratulerte meg og takket for at jeg sa fra så tidlig,men at hun forventet at jeg sto på fullt ut løpet,ellers kom hun til å bli forbanna. Dette er ganske urimelig synes jeg, for jobben min er fysisk og psykisk tung, og etterhvert er jeg nok nødt å trappe ned litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nødt til å fortelle det så fort jeg visste om det selv (tilrettelegging på jobb) sjefen gav meg en klem og var glad på mine vegne.

 

Sjefen har også lånt meg bøker om graviditet og fødsel :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...