Gå til innhold

Liv i magen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor langt er du på vei? og hvor mye liv kjenner du i magen?

 

 

Jeg er i uke 23, og kjenner nesten ikke livi det hele tatt... Er kanskje 5-10min på kvelden, og litt på morran.. Samboeren min har kjent dunk en gang.. Og vi har virkelig prøvd.. Er ikke bekymret sånn egentlig, men begynner jo å lure på hva som er vanlig..

 

Hører jo om så mange som er i uke 20, og sånt, der de kjenner spark hele dagen, både inni og utenfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også i uke 23 og har det akkurat likt som deg.. skulle tro det var jeg som skrev det du skrev :) hehe.. Samboeren min har også bare kjent det en gang.. Og er ikke akkurat så ofte jeg kjenner liv der. Men,brått kommer det vel hele dagen tenker jeg.

 

Vi får tenke det er normalt :) Kommer jo litt ann på hvordan bebisen ligger inni der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 25 og her tar det helt av til tider!! Er andregangs så kjente liv tidlig denne gang (uke 14) i forhold med nr 1. Her spennes det og hun snur seg rett som det er. Ganske så aktiv om natta, spesielt når jeg skifter fra å ligge fra en side til den andre. Veldig koselig! Mannen sleit litt med å kjenne liv tidligere for det var litt mer tilfeldig men nå spenner hun gjerne flere ganger på samme plass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 23 nå (første barn), har kjent daglig liv fra ca uke 16. Først kjentes det ut som en gullfisk som krasjet i veggene der inni;) Nå sparker han alltid før og etter jeg spiser, og ofte når jeg ligger/sitter og slapper av. Kan tydelig se at magen beveger seg, og samboer har også kjent det flere ganger. Kjenner ham vanligvis flere ganger på samme stedet når han først begynner, og han holder gjerne på opp mot en time av gangen.

 

Jeg har morkaken heldig plassert, tror nok det er minst like vanlig å kjenne mindre.. har prøvd å finne ut om mye/lite fosteraktivitet kan brukes til å "forutse" om man får et rolig/urolig barn etter fødsel men finner ikke noe bra svar på dette;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 21 og har ennå ikke kjent noe som helst. Av og til bekymrer det meg, men samtidig har jeg vært på to ultralyder og sett at det er liv i jenta :o)

Jeg fikk beskjed om at jeg har morkaken foran, så det er nok forklaringen for min del. Er veldig spent på når jeg kommer til å kjenne noe. Ligger stille og kjenner hver eneste kveld, men ingenting ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 23 og kjenner veldig mye liv... tror jammen vesla prøvde å vekke meg i morres...

 

Plassering på morkaka har mye å si på hvor mye liv du kjenner. Det samme har stillingen babyen ligger i... de som ligger med ansiktet mot ryggen til mor kjenner man ikke så mye til..

 

Du kommer sikkert til å kjenne liv oftere etterhvert.. Har hørt at det kan hjelpe å drikke et glass iskaldt vann.. Veit ikke om det funker, men det er jo verdt å prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er også morkaken foranliggende, men jeg kjenner noen spark fra littla innimellom, helst om kvelden når jeg har lagt meg å stryker og dytter litt på magen..igår fikk sambo kjenne henne sparke også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 22(uke 23 på bim)

kjenner masse liv, sparker noen ganger så hardt mot blæra at jeg må "akutt" tisse:) hehe..

 

mest på kvelden men titt og ofte igjenom hele dagen spesielt etter måltider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner mye liv nå - er tredjegangs og 24 uker på vei. (4 mai)

 

mye liv når jeg ligger stilt, så mest når jeg legger meg, og morgen når jeg våkner. ja og når jeg spiser eller drikker :)

 

var på kontroll nå i uka og jm sa til meg at nå forventer en liv daglig - noen kjenner mye andre lite. det viktigste er hva som er normalt for deg og babyen du kjenner best!

 

jeg er veldig fornøyd med å ha god og ofte kontakt med lille gull - ser det som et sunhetstegn at hun sparker og har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 23 å har kjent liv noen uker nå...men er ikke hele tiden,men ofte..kjenner oxo det best når jeg ligger på rygg. Fikk et lit tips av jordmor, drikk is vann.Etter ca 20-30min kommer du til å kjenne liv :)nesten garantert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 21 +, og kjenner masse liv hver dag. Mest i 11-12-tiden + en periode på ettermiddagen. I tillegg er det mye når jeg legger meg om kvelden. Er uansett mest når jeg ligger på ryggen eller sitter bakoverlent. Kan også kjenne det utenpå magen så vidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no kjenner eg liv mange gonger om dagen. er i uke 21+ eg og. byrjer bli kraftigere livstegn fra hybelbuaren for kvar dag no. kjempekjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid med nr. 2 og har kjent liv siden uke 16. Han blir sterkere og mer livat for hver dag som gaar. Er naa i 25te uke og blir vekt om natten rundt kl 3, slitsomt og herlig!

 

Med nr. 1 kjente jeg liv mye senere. Morkaka ligger gunstig til denne gangen og denne krabaten haar meer plass. Magen min er mye stoerre denne gangen en med nr. 1.

 

I gaar kunne min lille gutt paa 3 aar kjenne babyen utenpaa magen! Magisk moment med ekstase fra kommende storebror, som nesten ikke kan vente til babyen virkelig kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...