Gå til innhold

Jeg blir gal av vene cava syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler flere ganger om dagen at jeg skal bevime, jeg blir helt grå i ansiktet og får de verste pustevanskene og kvelningsfornemmelsene jeg noen gang har kjent. Gisper etter luft som en gærning. Ikke kan jeg ligge på ryggen, mange sittestillinger blir for slitsomme i lengden og noe som helst fysisk belastende, ja bare det å støvsuge gjør meg så svimmel at jeg må sette meg ned. Våkner minst 50 ganger om natta fordi jeg ikke får puste, og føler at jeg snart når desperasjonens rand! Det har blitt veldig mye verre fra uke 25 til nå (31).

Er dette en grunn til igangsetting eller noe lign? Hjelp. orker ikke dette i to mnd til med dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har slitt mye med dette i alle mine fire svangerskap. Men det er ikke SÅ ille at jeg våkner 50 ganger om natta nei... Veldig skummelt bare, og jeg HAR besvimt noen ganger, men klarer som regel å legge meg på gulvet eller noe først...

Å sette i gang en fødsel hele 2 mnd før tiden er litt "dramatisk", tror ikke noen ville anbefale det... Vil du heller at babyen skal slite? Men jeg skjønner veldig godt at du blir desperat! Prøv å ta én dag av gangen... Ellers får du bare snakke med legen, og drikke masse vann... Lykke til!

(jeg har 1 mnd igjen nå og gleder meg VELDIG til å slippe sånne plager jeg også!!)

Skrevet

En god vennine av meg hadde det samme når hun fikk nr 2. Hun måtte sitte i senga og sove de siste to månedene. Ikke snakk om noe igangsetting, til tross for at hun hadde en meget stor baby. (Han var 60 cm og godt over 5 kg da han ble født).

Vær snill å ta opp med JM hvor vanvittig sliten du er. Jeg har selv vært helt utslitt av smerter og påfølgede søvnmangel. Da ble jeg lagt inn på såkalt avlastning: De dopet meg ned med et sovemiddel og jeg fikk sove i 12 timer. Jeg våknet til slutt opp som et nytt menneske full av energi.

Jeg ønsker geg riktig lykke til - og krysser fingrene for deg!

Skrevet

Åh, ønsker slett ikke igangsetting så tidlig som nå, bare litt tidligere enn to mnd. Tror at utmattelsen gjør meg litt tullete i hodet også. Har faktisk ligget våkne hele netter pga dette, og det sier jeg uten å overdrive. Har kun en stol jeg kan sitte i nå, uten å bli plaget ihjel. ved siste kontroll i uke 28 tok jeg opp problemet med jordmor, men hun hadde ingen råd, bortsett fra å ligge på siden; noe som ikke går pga smerter i bekkenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...