Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Suns det er helt hull i hode å drive med slikt tull. "Innsamling av penger fordi vi skal på ferie, etc" BLA BLA BLA! Pengene er det aldri noe med sikkerthet kommer fram til de vi sender til. Når pappaen min var arlvorlig kreftsyk i 8 år, så drev faen ikke vi med slikt forbanna tull.. Syter, og tigger penger!!! Ikke faen!!! Blir så forbanna at de skal tigge penger, i en så arlvorlig situasjon! Bruk heller den siste tida hjemme med de som er kreftsyke! Ikke tigge penger , fordi de tror de kommer til å reise på tur. Vi brukte siste tida hjemme og på sykehuset med pappa, å det er jeg veldig gla for. Ikke faen om jeg hadde reist på ferie tur når man er arlvorlig kreftsyk!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Kan være noen som har blitt nødt til å pantsette huset sitt på et tidlig tidspunkt. Sykdom koster ofte mye for familien. Men man vet egentlig ikke om disse historiene er reelle.
Tante Blås Squaw Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Høres ut som om du ikke har bearbeidet tapet av faren din. Veldig trist å høre at du mistet ham. Ikke ta ut fortvilelsen ved å dømme andre som lever med kreft.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Denne tråden er vel et typisk eksempel på at det er lett å tro at alle har det likt som en selv. Dvs hvis JEG har penger, må DU ha penger, og hvis JEG kan stå opp om morgenen, kan DU også det, og så videre.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Sykdom skal som regel ikke koste familien noe økonomisk! Det gjorde det ikke til oss! Man søker om hjelp, og får hjelp. Dessuten, hvorfor i all verden skal man reise på tur til utlandet, når en kreftsyk person er på sitt værste og trenger mye medisiner og slik? Folk misbruker ordet kreft, De søker oppmerksomhet og tigger penger. Det er så utrolig trist. HI
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Nei, det tror jeg ikke å det mener jeg ikke! Vi hadde aldri noe spesielt med penger. Men, kommunen og helsevesenet er pliktig til å gjøre det beste ut av en fæl situasjon.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 For noen så er det behandling i utlandet som er best for dem å det koster og da synst jeg ikke å søke litt støtte fra det Norske folk er noe gale..la oss hjelpe dem som trenger det,styr unna useriøse innlegg kan ikke støtte alt,men støtt evnt det som griper deg,hvis du har muligheten da:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 Ja, det er sykt at et rikt land som Norge ikke gir SAMME GODE behandlingen utlandet gir! )(/&%¤#¤%&/()=?(/&%¤#&/()!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 For at jeg skal støtte, så skal jeg kjenne familien. Jeg skal vite at vedkommende har kreft, og trenger behandling i utlandet. Men mange "tigger" om penger, for å dra på den siste ferien med familien til utlandet. DET synes jeg er feil.. Det er det jeg reagerer på. Dessuten, nå til dags er det svært skjelden at behandling i utlandet gjør noe forskjell. Kreft forskningen i Norge har kommet så langt nå, at det skal ikke være noe problem å få en smertefri slutt på livet. Det å få behandling i utlandet slik at man lever i ca 6 mnd ekstra, det er bare noe tull.. Det er 6 mnd ekstra med seigpeining.. Beklager et sint/stygt innlegg. Men blir så sint og lei meg når jeg ser folk misbruker ordet kreft, for å få penger til å dra til utlandet og slik. Er man ordentlig kreftsyk, så drar man ikke til utlandet for å få ferie.. HI
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Så sant så sant! Helt utrolig.. RIKE Norge.. Tviholder på pengene sine.. HI
Cat.68 Skrevet 10. januar 2010 #12 Skrevet 10. januar 2010 Men hi, du skjønner det , du trenger hverken å lese om eller bidra i slike innsamlinger. At du lar deg provosere av at andre velger annerledes en dere ser jeg som et tegn på at du ikke er helt tilfreds likevel med hvordan dere valgte i den situasjonen dere var i. Var du 100% trygg i de valgene dere tok hadde du ikke følt deg provosert av at andre velger annerledes.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 tull Noen får livet i gave gjennom behandling i utlandet. Noen reiser så nær som Finland, fordi Norge ikke gir samme behandling. Og berger livet. Ikke så mange år siden folk med hjertefeil reiste til London for å berge livet, fordi ingen ville operere i Norge. Nå har de heldigvis begynt med det, men mange døde før det kom så langt, og familiene til nyfødte barn måtte samle inn egne midler for å berge barna sine. Blir feil, synes jeg! Norge er egentlig et fattig land.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #14 Skrevet 10. januar 2010 Ja, det skjønner jeg. Men når det kommer forespørsler på facebook ignorerer jeg de. Men når folk kommer på DØREN MIN!!! Da blir jeg sint og reagerer... Jeg er helt tilfreds med hvordan vi gjorde det før, i syketiden og etter tiden til pappa. Vi hadde ikke kunne gjort det noe bedre uansett.. Blir sint, for folk misbruker ordet og sykdommen. For den skaper mye smerte og slik! De tuller med det, å det reagerer jeg litt på
Cat.68 Skrevet 10. januar 2010 #16 Skrevet 10. januar 2010 HI 19.25. Hvorfor skulle man ikke velge å bruke tid i utlandet på ferie når man er orntlig kreftsyk?? Jeg har ikke kreft og måtte GUD forby at jeg noengang må havne i den situasjonen at jeg må finne ut hva jeg ville gjort. Men jeg kan GODT se for meg at hvis min sjanse for overlevelse er minimal og tiden jeg har igjen er kort.,ville jeg sett på det som fantastisk hvis jeg fikk bruke noe av den tiden i et avslappet miljø hvor alt er tilrettelagt for ren avslapping sammen med mine barn og mann for å skape fantastiske minner for de som skal leve videre, og for meg for å finne krefter til det som måtte komme. Hi Du har ikke enerett på å mene hva man burde, vill, eller gjør.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #17 Skrevet 10. januar 2010 Enig med HI, syns det blir helt feil å spille på folk sin samvittighet fordo noen er syke. Mnage andre i dette landet som sikkert også kunne ha godt av å fått penger til div behandlinger. At de skriver på FB el hva det måtte være at det er syke,ikke har råd til behandling osv er en ting,men at det går ut konsekvent å tigger,blir for meg helt feil! Jeg syns det er å utnytte at noen er syke.
Cat.68 Skrevet 10. januar 2010 #18 Skrevet 10. januar 2010 Men hvorfor mener du de misbruker ordet kreft? Er ikke hennes kreftsykdom like ille eller alvorlig fordi de gjør tin annerledes eller velger andre veier å håndtere det på. Ikke alle med alvorlig kreftsykdom ligger i sykesenga i månedsvis før dem går bort. Ei nær ven til vår familje fikk diagnosen og var død innen 14 dager. Kreftsykdom er et bredt spekter med mange forskjellige utfall, sykdomsmønster og inntensitet i forløpet. Det betyr jo ikke at de ikke er like alvorlige?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #19 Skrevet 10. januar 2010 Tusen takk for at du også ikke skyter meg i foten pga mine ord og meninger
Tante Blås Squaw Skrevet 10. januar 2010 #20 Skrevet 10. januar 2010 Alle krefttilfeller er forskjellige, og det som er riktig valg for deg, er ikke nødvendigvis riktig valg for en annen person. Er du sint på kreftforeningens ungdomsgruppe også? De har nemlig flere fond der de oppmuntrer folk til å bidra økonomisk for at pasienter og pårørende skal få dra på opplevelsesturer, kurs etc. Jeg har selv hatt kreft og har under langvarig behandling møtt mange skjebner. Vær litt mer raus. Aksepter at ikke alle er som deg.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #21 Skrevet 10. januar 2010 For mange som har godarta kreft, og vil bli frisk etter 1 behandlig roper ut : JEG HAR KREFT. KOM Å GI MEG PENGER. SYND PÅ MEG. BUHUU.. Og slik.. Det er å misbruke ordet.. Da er de mer ut etter oppmerksomhet enn støtte og god hjelp. Ja, noen merker ikke at de er syke engang. Og dør. slik er livets gang. urettferdig er det. uansett hvordan man snur og vender på det. er vell kanskje mer synd på de som lever i årevis med et STORT smertehelvette, enn de som ikke vet at de har kreft og dør etter et par uker / mnd.. Like arlvorlig er de helt sikkert. Men tærer mer på kroppen dess lengre kreften har vart.. Ofte er det de som vet de overlever og slik, som tigger penger. For så gå ut i avisen " Jeg overlevde kreften" bla bla bla..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #22 Skrevet 10. januar 2010 Selvfølgelig er alle kreft tilfeller forskjellig.. Har begynt å merke det på familien, ettersom 1 etter 1 drar fra oss. Nei, flott at det er en sånn gruppe opp å går... Men synes heller det er vondt at folk misbruker det. Jeg personlig synes ikke at en person som har levd med kreft diagnosen i et par mnd skal få dra på opplevelsesturer og slik - Mot de som har hatt diagnosen i flere år og vet hvordan dette ender.. Selfølgelig aksepterer jeg at alle ikke er som meg. Tror du jeg hadde vært her den dag idag, om jeg ikke hadde akseptert at alle ikke er som meg? Neppe...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #23 Skrevet 10. januar 2010 Uff, trist det med pappaen din, kondolerer så masse.. Men ja, du er en fjott.. En stor egoistisk fjotthue, Enn å sitte der å være sint for at ei mor med kreft vil gi sine barn en fantastisk minne som dem kan ha for livet. Men desverre pga lav trygd, så har hun ikke råd. Og nå familien heller ikke hadde råd til å sponse denne turen, så tok dem saken i sine hender og foretok en kronerulling. Å veit du.. Inne på facebook kan du faktisk ignorere om du ikke vil akseptere å bli med i en gruppe, merkelige greie ja.. Men ganske så effektivt om man tar det i bruk.. I sommer dro ei venninne av meg som har/hadde kreft til syden sammen med ei anna venninne, og kreftsykepleieren sin. Bare kort tid etter hun kom hjem, døde hun. Denne kvinnen hadde penger selv til turen, da hun hadde et hus hun solgte og fikk mye igjen for. For hva skulle hun med huset? Hun viste jo at hun skulle dø snart. Men hun ville så gjerne oppleve en sydentur til før hun døde. Og hun kosa seg rikelig nedi derre landa. De 2 ukene hun klarte å være der. Når hun kom hjem var hun sjukere enn noen gang. Men hun fikk oppfylt sitt siste ønske, så nå kunne døden bare komme. Hun døde brun og fin. Og lykkelig.. Hvorfor kan ikke en dødende mor få prøve å oppfylle sitt siste ønske?? Uansett hvilke måte det blir gjort på?? Ingen som har sagt du måtte gi dem noe penger. Så ja, se til å oppfør dæ.. For det er faktisk ikke noe du har noe med..
Tante Blås Squaw Skrevet 10. januar 2010 #24 Skrevet 10. januar 2010 ...og hvor mye smerter over hvor lang tid syns du kvalifiserer til "skikkelig" kreft da? Kanksje jeg burde slutte å si at jeg har vært kreftpasient, jeg som overlevde? Kanskje jeg burde skamme meg over å ha overlevd, siden så mange andre dør? Ville det gjøre din situasjon noe som helst lettere?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #25 Skrevet 10. januar 2010 Men i det tilfellet med mora som har konerulling for å få sydentur med sine barn, så er det ikke snakk om godartet kreft. Det er snakk om en kreft som dem ikke kan behanlde mer. Da de har gjort alt dem kunne. Nå venter dem bare på at hun skal dø.. Ja, synd å si det, men desverre så er det nu engang slik da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå