Gå til innhold

Er dette puppenekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 7 mnd er plutslig blitt vanskelig ved puppen!

Har jeg aldri opplevd før... de siste par dagene skriker hun etter noen tak, hvis jeg i det hele tatt får henne til å ta puppen.

Hun vrir seg bare unna og blir sint.

Jeg prøvde å punpe meg å gi på flaske i dag - DA ville hun ha!

hjelpes meg, hva gjør jeg med dette?

Vil jo amme lenger enn dette!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen barn slutter av seg selv. Dem bryr seg fint lite om hva mor vil:))

*Mumler noe om små egoister* hehehe

Jeg ville aldri ha pupp av mora mi, så hun måtte gi meg falske allerede før hun forlot sjukehuset.

Skrevet

Men jeg har hørt om mange som har kommet seg ut av puppenkten også, og klart å amme videre? Noen av dere her??

Skrevet

Vi hadde noen runder hvor mini var sånn og da lot jeg han ha smokken mens han lå i fanget mitt og når han var rolig, så dro jeg ut smokken og puttet inn puppen i stedet for og det hjalp stort sett. Det hendte noen ganger at han ble urolig igjen og da fikk han smokken igjen til han hadde roet seg på nytt og da gjorde jeg det samme igjen. Husker ikke hvor lang tid det varte, men det var ikke så veldig lenge. (Jeg ammet til han var ca13mnd, da var det bortimot tomt, så da sluttet vi etter mitt valg.)

Skrevet

Gutten min var akkurat slik nå nylig i 3 uker fra han var 7 1/2 mnd. Nektet å ta puppen annnet enn tidlig morgen. Vred seg unna og begynte å skrike.

Jeg prøvde med ulike ammestillinger, helt stille og mørkt rom, nesespray for å fremme utdriving, unngå å presse ham og la ham finne puppen selv +++

Ingen ting funket, men siden jeg har hørt om andre med lignende opplevelser hvor barnet siden ombestemte seg, har jeg pumpet meg et par ganger daglig for å holde produksjonen oppe.

Og nå de siste dagene har han plutselig ombestemt seg og vil ha pupp 3-4 ganger daglig. Så nå ser det ut til å ordne seg :-)

Derfor vil jeg anbefale å ha litt tålmodighet og evt pumpe litt hvis du er interessert i å fortsette å amme. Noen barn vil plutselig ha pupp igjen og andre mister helt interessen. Vanskelig å vite på forhånd. Og hvis barnet ender med å ikke ville ha mer pupp, har du ihvertfall noe melk du kan gi på flaske, og kan være fornøyd med å ha forsøkt det du kunne.

Noen har erfaring med at denne puppenekten kommer dersom de har økt mengden fast føde for raskt og at barnet blir interessert igjen dersom man reduserer litt på mengden fast føde. Dette rakk ikke vi å prøve, men mulig han vokste seg inn i større behov for mat etter disse 3 ukene.

Ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...