Gå til innhold

Natt amming.. tips?!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samsover dere hele natta eller sitter dere å ammer og legger babyen tilbake i sengen? baby 4 uker, samsover med han hele natten men vil egentlig ha han i sin egen seng...men er redd for at jeg ikke får sove igjen hvis jeg må stå opp å hente han for å mate han og opp for å legge han igjen...

noen som har noen gode tips??

Tips tas imot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tassen min har alltid sovet i egen seng. Har tatt han i min seng og ammet og deretter lagt han tilbake i sin seng. Dette har vært den beste løsningen for oss dersom jeg skulle få sove.

Det viktigste er vel at du bruker nattlys og ikke slår på lampe slik at dere slipper å "våkne helt" :)

Skrevet

her trenger jeg tips også! Han sover i egen seng fra 00.00 til ca 01.30.. da er det pupp.. og det er vel ikke han som er problemet.. jeg sovner fra han når jeg ammer. Og når jeg våkner igjen så er det mer mat.. og samme greia en gang til..! jeg sovner fra han! Tror jeg må prøve å sitte å amme, for han skal ikke ligge i sengen vår når far røyker. Så må få til dette på en slags måte. Vi har det helt mørk på soverommet under ammingen.

Skrevet

Minisnuppa mi har alltid sovet i egen seng. Har på lavest mulig dimmemulighet i stua utenfor soverommet. Går ut dit og ammer. Så fort hun slipper puppen legger jeg henne rett tilbake i senga si. Dropper rapestillling for da våkner hun. Det går helt fint, og vi sovner begge fort igjen. Prøvde å sitte/ ligge i senga og amme i begynnelsen, men sitter bedre i sofaen, og da slapper jeg bedre av.

Skrevet

Jeg startet med å sitte og amme og legge henne tilbake i senga. Men fant ut det fort ble slitsomt, da vi ikke hadde noe ordentlig stol på rommet. FIkk vondt i rygg og skuldre til tross for at jeg hadde ammepute. Og mye styr med å dandere til.

Istedet begynte jeg å amme liggende i senga og syns det var veldig kjekt. Hvis jeg ikke sovner legger jeg henne tilbake i vogna (som hun nå sover i). Hvis vi sovner begge to, så sover vi der som regel til neste morgen. Ikke noe problem.

Jeg synes det er greit så lenge jeg ammer om natta. Jeg gjør det som gjør at jeg blir minst mulig sliten, og samsoving gjør at jeg blir mindre trøtt neste dag.

Skrevet

Vi har gutten vår sovende i vugge i fotenden av vår seng. "Krabber" bare ned ditt og henter han opp i vår seng og ligger å ammer, legger han så tilbake i vugga når han er ferdig å spise. Det funker for oss. Har også en gyngestol ståendes i hjørnet på soverommet som jeg kan bruke om ting forandrer seg. Har heller ikke noen problemer (enda, han er 1 uke bare) med å få han til å sove igjen om han våkner opp når vi skifter bæsjebleie, om det skulle skje på natta.

Med nr.1 så ammet jeg i seng og sovnet ofte mens jeg ammet. Samsov med henne derfor lenge, og det var ikke heldig for min/hennes del når hun da skulle vende seg til egen seng igjen. Jeg var jo superopplagt dagen etterpå, men laget ris til egen bak. Brukte evigheter på å få henne til å sove i egen seng og å legge seg våken uten at jeg måtte ligge sammen med henne til hun sovnet.

Ammet på samme måte med hun minste jenta vår, som jeg gjør nå (kun liggende i vår seng) og det var ikke noe problem. Hun har sovet i egen seng på vårt rom frem til juni i år, da flyttet hun inn på eget rom...ble 2 år i slutten av juli.

Håper på at han her ikke skal by på masse problemer, han er min nr.4

Men tenker som så at du nesten bare må finne din egen måte. Om du våkner lett ved å sitte oppe, så er kanskje det beste for deg å ligge i seng å amme.

Lykke til, det går nok bra ;o)

Skrevet

Jenta vår sover i egen seng, men når hun våkner på natten så ligger vi i sengen og ammer. Jeg har hatt litt problemer med at hun våknet når jeg skulle legge henne tilbake i sengen etter hun har spist og sovnet. Dette har vi løst med at hun sover på en skinnfell (bruker et like laken oppå), denne kan vi løfte frem og tilbake med jenta oppå, da sover hun som en stein.

På den måten må jeg bare ut av sengen for og hente og legge henne tilbake i sengen, da klarer jeg og sovne igjen ganske fort.

Skrevet

Tusen takk for svar..har tenkt litt på d å la han ligge på en dyne og så flytte han på den..håper d går:)

Skrevet

kan anbefale DryKid ammemadrass, sidene kan brettes opp etter amming slik at babyen får sin egen lille "boks" og ermed ksn ligge tryggere hvis dere samsover, evt flytte hele greia over i babyens seng.

Skrevet

Vi har tatt av den ene sidenpå sprinkelsenga og stillt inn bunnen i samme høyde som sengen vår. Så har vi festet sengen godt fast i sengen vår, på min side. Da ligger hun trygt i sin egen seng, og når hun vil ha mat flytter jeg henne bare bort til meg, trenger ikke engang å sette med opp:) Ofte sovner vi begge under ammingen , men bare når hun ligger på den siden som er mellom meg og sengen hennes, hun kan ikke sove mellom meg og faren for han sover så urolig, så når hun dier på den siden så må jeg passe på å holde meg våken. Passer på at hun ligger trygt og har egen dyne, i tilfelle vi sovner. Hun sover for det meste i sin egen seng, og litt inntil meg, særlig om morgenen. For oss fungerer det kjempe fint sånn, får fordelene med samsoving samtidig som hun blir vant til sengen sin :)

Skrevet

Ingen gode tips desverre. Hun lille frøkna her er også 4 uker gammel og sover helst ved siden av puppen. Jeg sovner også når jeg ammer henne. De første nettene hjemme sto jeg opp, men jeg er ganske avhengig av å sove selv også så droppet det ganske fort. Vet at hvis hun skal ligge i sengen sin så kommer jeg til å stå opp hele tiden av den minste lyd. Hvis jeg prøver å legge henne litt ut på siden for seg selv, men fremdeles i vår seng så fungerer det dårlig så inntil videre så sover hun i armkroken min.

Har en sprinkelseng stående ca en meter fra vår seng som hun får sove litt i på dagen. Håper at det skal hjelpe oss litt senere når vi ønsker å flytte henne over dit for natten for det er jo litt deilig å sengen for seg selv også:-)

Skrevet

Må sitte på senge kanten å amme, så legger jeg han over når han er ferdig.

kunne ha hatt han i sengen og ammet liggende men syntes det er greit at han sover i sengen sin, ammer han liggende noen ganger på morningen.

har ikke på noe lys, har en uro med lys om det skulle være nødvendig å finne en klut eller teppe ol

Skrevet

Her sover snuppa i vugga si helt inntil sengen vår. Så når hun har våknet, så løfter jeg bare henne over i vår seng, å så legger jeg henne tilbake når hun er ferdig puppet :)

Slår på laveste dimming på lampa over senga, å så slår jeg den av når vi er ferdige. Hun ligger som regel våken en liten stund, men sovner fort igjen.

Skrevet

Fikk et tips fra mamma.. merker stor forskjell!

reiste på apoteket og kjøpte en varmepute. Fyller den med varmt vann og legger på lammeskinnet under dynen i sengen. Legger han når vi legger oss. Da sover han til ca 2-3timer før han er sulten. Da kommer han oppi sengen vår (har sengen hans inntil vår, så trenger ikke gå ut av dobbeltsengen - har forøvrig flyttet om på soverommet 3 ganger siden han ble født for å få det best mulig:) Når jeg løfter han opp i sengen vår, legger jeg bare varmeputen på plass der han ligger og flytter den når jeg legger han tilbake. da er det godt og varmt. Har full forståelse for at det ikke er noe særlig å bli lagt i en kald seng, når han har ligget under den varme dyna inntil mamman sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...