Gjest sug lut Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Møkkablomst. "litt vann hver dag" du liksom.
prekæs Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Ikke sant. Kanskje det hjelper å putte en blokk oasis i potteskjuleren og sørge for at vannet går opp til der oasisen slutter og potta begynner? Og bruk romtemperert vann, evnt vann som er kokt og avkjølt. Du vet den skal vannes unnafra?
Gjest sug lut Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 OG DA BLE DET JO ENDA MER UKOMPLISERT... nei, jeg hivde hele skiten, fikk den av noen som skulle reise fra hele huset sitt i jula men jeg har ikke tålmodighet til sånt tull. Pen i et par ukers tid, da. Nå død. Sammen med krydderplanta som ALDRI kan leve lenger enn ei uke inne.
Patetica fåkksi Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Jeg anbefaler kaktus, selv ikke jeg kan drepe kaktus. Kaktus og bambus gror samme faen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 jeg har drept en kaktus. og da hadde jeg sørgekonsert på skravle. der jeg satt spørsmålstegn med om jeg burde få barn når jeg ikke en gang klarte å ta ansvar for en kaktus. det var på den tiden jeg var gravid og det var hysterisk festlig. for folk har en tedens til å ta alt på alvår fatter ikke hva man skal med blomster. de dør jo i ett sett
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Kaktuser dør tilslutt de og. Heia plast!
piano♫ Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Kaktus er tingen. Jeg har ei fredslilje. Den sier fra når den må vannes - og så kommer den seg. Genialt. Da vanner jeg alle blomstene mine. De som overlever "fredsliljeprinsippvanninga" har livets rett her i huset, de andre dør kjapt.
Gjest amandine Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Asalea er jo det vakreste! Mine døde i julen, og det synes jeg var oppriktig trist.. En gang i uken fyller du vann i en bøtte, holder potten (ikke hele blomsten;)) under vann til det ikke bobler lenger og vips voila.... Ikke så veldig vanskelig, sug lut!
Gjest sug lut Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Jeg skylder på biomor. Det funker alltid, har jeg lært. Biomor sa at asaleabarnet skulle ha "en liten skvett vann hver dag" - og det er mer enn jeg gjør for steblomster, ærlig talt, jeg var greit som i det hele tatt tok den inn i huset, selv om den er nydelig å se på.
Turid Laila Skrevet 11. januar 2010 #10 Skrevet 11. januar 2010 Pøh! Jeg har tatt livet av kaktus. Det er ikke så vanskelig, bare hakket verre enn å ta livet av en yukkapalme. Yukkapalmer er vanskelig å ta livet av, også er de penere enn kaktus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå