Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Jeg er 19 år, nettopp funnet ut att jeg er gravid. Jeg studerer på VG enda, siden jeg har startet på noe nytt jeg vil bli. Foreldrene mine vet jeg vil att jeg skal vente. Men abort er ikke noe jeg vil, trur jeg. Kjæresten min støtter meg.. Men hva vil foreldrene mine si, familien? støtter de meg? Blir de uutrolig sure? Hva hadde dere blitt om deres 19 år gamle datter kom hjem å fortalte att hun var gravid ?? håper på noen svar iallfall:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Hvis du ikke kommer til å klare å ta deg av barnet så vil jeg si abort med en gang. Tenk på oppveksten til dette barnet, ikke deg selv og ihvertfall ikke hva familien din syns om det. Ditt valg og ditt ansvar!!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Selvfølgelig skal jeg ta meg av barnet. jeg elsker jo bare, jobbet i barnehage i 1 år selv. Føler meg klar til å ta meg av barnet. Men er redd på hva familien sier, trenger deres støtte også. Noen er jo 16 når de får barn å klarer seg helt fint.. Da skal iallfall jeg det, som ikke bor hjemme lenger, sammen med kjæresten vært sammen i 2 år.. å han støtter meg fult ut, å er med på den besluttningen jeg tar.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Jeg hadde blitt bekymret om jeg hadde ei 19 år gammel datter som ble gravid før hun var ferdig med VG. Det er jo en enorm forandring av livet. Men jeg hadde prøvd å ikke vise henne min bekymring, og jeg hadde støttet henne alt jeg kunne. Det er en stor utfordring for både den gravide og familien rundt å omstille seg til å planlegge et barn. Men det viktigste å huske, er at et barn er den største gave en kan få! Ønsker deg all mulig lykke!
Tante Blås Squaw Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Dette er det jo bare du selv som har svaret på ) Stol på magefølelsen! Jeg var i samme situasjon som deg - istedet for å gjøre ferdig siste året på vgs ble det baby. Graviditeten var slitsom, jeg var mye syk og klarte ikke fullføre skolen under graviditeten. Har en 11åring idag, angrer ikke et sekund! ) Kjenner flere som har fått barn såpass tidlig. De har utdanna seg litt etter litt med barn på slep, og de klarer seg helt fint. Det aller meste løser seg ) Masse lykke til med valget! *klemmer*
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Dette er ingen krise, du er ei voksen jente, og familien din kommer til syvende og sist til å støtte deg i det valget du tar, skal du se. Hva dine foreldre måtte mene om når du skal bli gravid eller ikke har ærlig talt ingen ting å si, du er jo tross alt myndig. Det er hva DU og kjæresten din føler rundt dette som betyr noe. Ikke bekymre deg over de rundt deg, dette er noe du (sammen med kjæresten din) avgjør. Hvis du ikke vil ta abort, så gjør du ikke det - da vil du nok angre. Jo tryggere du virker på deg selv og ditt valg, desto tryggere vil nok familien din være på at dere vil klare dere fint - og vil støtte dere! VGS kan du alltids utsette litt, eller fortsette med hvis du får til det.
Lilleleen Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Dette går nok helt fint ) Uansett hva familien din sier nå, så er det bare du og kjæresten din som bestemmer hva dere skal gjøre. Familiene deres får tid nok til å venne seg til tanken, hvis dere velger å beholde. Masse lykke til )
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 tusen takk for alle gode kommentarer
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 Jeg er 19, gravid og blir alenemor.. Mine foreldre tok det helt fint, sa bare at det var mitt liv og mine konsekvenser.. Du er 19 år, myndig.. Så hva har det å si hva dine foreldre mener ? Somregel trenger de litt tid på å venne seg til tanken hvis det kommer brått på. Men tror nok at i de fleste tilfeller så går det seg til.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Jeg fikk barn da jeg var 20, det går da helt fint det. Du får bruke svangerskapet på å modnes litt, hehe. Jeg er født "gammel," trodde jeg var voksen så snart jeg var i puberteten, giftet meg som 2-åring og fikk barn med en gang. Har aldri angret! En abort hadde jeg aldri overlevd. Lykke til, dette klarer du. Bare oppsøk lånekassen, nav, bostøttekontorer, så du får det du har krav på. Bruk gjerne permisjonstiden din til å fullføre videregående som privatist. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #12 Skrevet 10. januar 2010 Haha, giftet meg som 20-åring, ikke 2-åring. )
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 Det er mange fostre som har gått tapt pga mødrenes karriereplaner. Veldig trist... Og siden venter kanskje disse kvinnene til de er 40 med å få barn.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #14 Skrevet 10. januar 2010 Du er like mye nybegynner med første barnet om du er 19 eller 35. Dette klarer du helt fint! Foreldrene dine kommer til å bli helt tussete etter barnebarnet sitt etterhvert, selv om de kan være i mot det nå Du er jo faktisk 19 og har kjæreste, så det er jo ikke akkurat worst case scenario!! Masse lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #15 Skrevet 10. januar 2010 Hvis det er bare hva foreldrene dine kommer til å si du er bekymret over, og du ikke vil ta abort tror jeg ikke abort er løsingen! De har ingenting de skulle ha sagt, du er 19 år! Og du er heldig som har en kjæreste som støtter deg! Hadde jeg hatt en datter på 19 som kom hjem og sa hun var gravid hadde jeg støtta henne så godt jeg kunne! Jeg fikk min første som 20 åring. Var ikke klar i det hele tatt, men det gikk veldig bra! Nå har jeg 3;) Jeg tror du klarer dette kjempefint!! Lykke tiL!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #16 Skrevet 10. januar 2010 Tusentakk, det hjelper på selvtilliten når folk skriver slik Å ja, jeg skal klare dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå