Gå til innhold

har akkurat satt til livs en biff, og den var ganske rosa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...burde jeg få panikk? Tenkte liksom at det er jo på utsiden av kjøttet det er de farlige bakteriene er, hvis det er noen - men ble litt usikker nå. Ble stekt i veeeldig varm panne også. Uff...uææ

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke spise rått kjøtt når du er gravid. Er det mulig å være så tjukk i hodet? Skjønner du ikke dette selv?

Skrevet

Du har rett i at det er utsiden av biffen som må stekes godt. At biffen er rosa inni, er ikke sååå farlig, er veldig usannsynlig at det er sykdommer i kjøttet. Det går nok helt fint, men kan jo steke kjøttet bedre neste gang så er du sikker. Tipper de fleste gravide på et aller annet tidspunkt har glemt seg, eller gitt etter, og spist biff medium, salami el.l. Ikke få panikk du, DET har ikke barnet ditt godt av!

Lykke til videre i graviditeten:)

Skrevet

Det hadde vært mye verre om det var dårlig stekt kjøttdeig du spiste, for å si det sånn.. det går helt sikkert bra. Som nevnt ovenfor, noen spiser salami osv, kan ikke tenke meg at en medium stekt biff skal være noe verre ivertfall.

Gjest sug lut
Skrevet

Det går sikkert bra, men ikke gjør det igjen. Toxo er ingen spøk.

Skrevet

Hoffamei, tusen takk for det... Jeg er egentlig veldig forsiktig, spiser ikke salami eller noen ting. Tror jeg skal steke biff til skosåle neste gang, hvis det blir noen neste gang, ja.

Skrevet

Går jo an å spørre legen om å ta en toxo-test da, så er du hvertfall på den sikre siden, og slipper evt å bekymre deg resten avsvangerskapet..!

Skrevet

Listeria-bakterien sitter på yttersiden av kjøttet, ja. Men toxmospolosen (eller hvordan det nå skrives) kan være i hele kjøttet.

Fordelen med tox err at den dør dersom den fryses ned under -20 graden i en 2-3 døgn. Så, dersom du absolutt må spise blodig biff må du først fryse den ned, og så steke den på sterk varme på alle sider. Ikke bare oppå og under.

Anbefaler deg likevel å holde deg unna for sikkerhetsskyld.

• 2 uker senere...
Skrevet

da var toxo-prøven negativ, heldigvis. Skal ta en ny om noen uker for sikkerhets skyld, men er veldig beroliget etter prat med legen. Heretter skal biffen gjennomstekes til det ugjenkjennelige...

Tusen takk til de som hadde beroligende svar til en panikkslagen medsøster.

Skrevet

Så bra :))

Holder meg unna biff når jeg er gravid jeg, den er ikke no god om den ikke er rød og blodig :((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...