Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Jeg vil bare teste litt å se hvor mange av dere det er som elsker å hakke på andre sine skrivefeil. Hver eneste dag ser jeg flere innlegg eller kommentarer på innlegg hvor folk har blitt hakket på pga gramatikk, slurvefeil, mangel på stor forbokstav, mangel på avsnitt, typiske dysleksi feil osv. Lista kan gå i evigheter. Nå vil jeg faktisk bare se hvor mange dere er! Er dere mange, eller er det kun noen få som er veldig ivrige?? Og jada, finner dere noen feil som jeg har gjort så kommenter det gjerne. Vil bare ha svar jeg :-) Usakelig innlegg, men dette har jeg lurt på lenge :-P
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Jeg er ingen politi, men det har hendt en gang eller tre at jeg bare MÅTTE kommentere en skrivefeil, men det er mest fordi den var humoristisk..
Tante Blås Squaw Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Nå venter jeg spent på responsen her...hehehe... Hilsen språknerd som lever aldeles fint med alle sine skirveleifer ;o)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Jeg er her! Irriterer meg grønn over folk som skriver at noe har lagt, mange ganger til dagen, mangen... Lista er kjempelang!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Jeg er ansatt som skrive-politi her inne og får godt betalt for det. "Jeg vil bare teste litt OG se ..." heter det, fordi du både tester og ser. Ellers heter det "usaklig" og ikke "usakElig"! - "finner dere noen feil som jeg har gjort, så kommenter det gjerne" - Her glemte du komma. Ja, det skulle bli 3000,- kr, takk!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Var da positivt at hun brukte bindestrek i overskriften så det ikke ble orddeling.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har også fundert på hvor mange de egentlig er... Så langt virker det jo som at det er noen få.....
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Dysleksifeil skal man skrive. Ikke dysleksi feil. Ser idiotisk ut!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 jaja...i dette samfunnet skjønner man at folk, ting osv skal være perfekt... er nå slik at man skal være slank, flott og feiende for å være modell eller se bra ut. Så må han ikke ha skrivefeil for å bli godtatt i dette samfunnet ??!? hva f... skjer med norge? må folk og andre ting være så j... perfekt hele tiden ? godta folk for dem de er, ikke for hva dem skulle vært !!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 Jeg hater skrivefeil. Vi har alle lært å skrive i en alder av 6-7 år, og har hatt mer enn nok tid å "øve" på. Slurvete og slaskete når man ikke gidder å ta seg bryet med å skrive skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Det hender jeg kommenterer skrekkelige feil, men bare i sånne tulle-innlegg. Ville aldri gjort det i "alvorlige" innlegg.
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 10. januar 2010 #12 Skrevet 10. januar 2010 Jeg er nøye på hvordan jeg bruker språket, men med noen forbehold. Jeg kritiserer ikke folk som er åpenbart dyslektiske eller har en syntaks som bærer preg av å være influert av et annet språk. Det er slurvefeilene jeg vil til livs, slik som særskriving av ord som skal sammenskrives og omvendt, i tillegg til tegnsettingsfeil, og og/å-forvirring.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har kommentert på et par feil. Men dette er komiske skriveleifer alla sametrusa. Den slår alle!! haha
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #14 Skrevet 10. januar 2010 Tiper at di som bryr sæi om skrivefæil er pærsoner me ett lass andre tvangstanker åsså, som at di må vaske hendene sine 14 ganger me lano før di kan gå ut fra badet, eller må banke på døren 6 å en hall gang før di kan gå jennom en hvitmalt furudør.. Tiper åsså at disse damene klør på sæi utslett av måten jæj skriver på nå.punktum Btw: Dere er syke i hodet!!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #16 Skrevet 11. januar 2010 Jeg gidder aldri kommentere skrivefeil, men jeg tenker ofte mitt, ja.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #17 Skrevet 11. januar 2010 Jeg kan nok ha en tendens til å kommentere skrivefeil. Jeg skjønner når noen har dysleksi, men når til og med lærere på dette forumet skriver "værre", da må jeg selvsagt slenge ut en spydighet;)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #18 Skrevet 11. januar 2010 Jeg tjener også ganske bra å å være språkpoliti på diverse forum. 10 kr pr feil jeg retter, det blir en god del penger i mnd. Sist måned tjente jeg ca 2500 kr på det...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #19 Skrevet 11. januar 2010 Jeg reagerer - og kommenterer - når voksne damer skriver som en tredjeklassing. Da snakker vi ikke om dysleksifeil, men om tydelige "jeg har ikke fulgt med på skolen"-feil
Tommage♀♂ Skrevet 11. januar 2010 #20 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har ikke for vane å kommentere, for jeg har nok en del feil selv som jeg ikke vet om. Men blir det for mye feil i et innlegg, er det litt vanskelig å ta vedkommende seriøst. Stavefeil bryr jeg meg ikke om. *merkeratjegbleveldigopptattavogskriveriktignå,menstusserlittoverminegenbrukavog/å *
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #21 Skrevet 11. januar 2010 Jeg hakker ikke på andre folk som skriver feil her inne, men humrer for meg selv og tenker på hvor forferdelig flaut det må være å ikke kunne å skrive ordentlig norsk/bokmål.... Har snakket med f.eks. min samboer om en rekke, og da mener jeg en REKKE kommafeil i en DM firmaet hans sender ut til kundene, slik at han fikk ta det videre med sjefen. Det ville vært direkte flaut for firmaet å sende ut slikt møl. Så nå leser de flittig korrektur og DM'en ser virkelig flott ut! Jeg klarer bare ikke å ta folk seriøst hvis de har masse skrivefeil/språkfeil....sorry. Ser gjennom fingrene dersom folk har dysleksi, men ikke når det er "hvordan bil har dere" e.l.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #22 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har nok rettet et par innlegg jeg også, men ikke når det gjelder alvorlige temaer. Dette gjør jeg ikke for å rakke ned på folk som skriver feil, men for å plukke av de de verste brølerene. Og nei, det er ikke hele dim/bam som har dysleksi - det er rett og slett at de har sovet gjennom alle norsktimene på skolen. Synes det er litt trist å se at det er så mye skriverot her inne - og viss en ikke retter dette, så sprer det seg fort -
Dunder Skrevet 11. januar 2010 #23 Skrevet 11. januar 2010 Jeg skulle til å rekk opp i hånda helt til jeg leste den første setningen din. Ikke tillegg folk intensjoner du ikke vet om de har. Du kan ikke klatre inn i hjernen til andre å se om de elsker å hakke på folk eller ei. Man må jo være overfølsom hvis man tolker språkengasjement med ondskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå