NyttNick Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Hvis man er 50% sykemeldt, men må være hjemme med sykt barn en av de dagene man egentlig skulle vært på jobb, kan sjefen da si at man må kom på jobb en av de andre dagene man er sykemeldt?
Neijasså... Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Det kommer vel helt an på hvilken avtale du har for de 50% du skal jobbe. F.eks. hvis du har avtalt at du skal styre jobbingen hver dag etter hvor mye du orker, men at summen over en uke skal bli 50%, så kan han nok tvinge deg på jobb en annen dag. Dersom du har avtalt faste dager du skal jobbe så (tror jeg) du har rett til å være hjemme med sykt barn en av disse dagene uten å måtte ta det igjen senere.
♥ McQueen♥ Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Jeg var 50% sykemeldt før jul og hadde sykt barn to dager jeg skulle jobbe. Leverte egenerklæring på sykt barn da jeg kom tilbake på jobb og hørte ingenting om det, så regner med at jeg hadde krav på det da ja.
solstråle69 Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Er det ikke en selvfølge at man tilbyr seg å komme en annen dag i sånne tilfeller??
prekæs Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Nei, det er det definitivt ikke. Min sjef kryssa i taket da jeg ba om kveldsvakt for å være hjemme med sykt barn på dagen. Tror det var veldig uvanlig. Men for å svare hi, så tror jeg det går, hvis ikke behandlende lege mener det er en nødvenighet med avstand mellom jobbøktene.
solstråle69 Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Det er jo i tilfelle helt tragisk. Det støtter jo også meningen om at arbeidsmoralen i dette landet snart er på null-punktet.
Tøysetipp Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Det skal ikke ha noe si at du er sykemeldt. Jeg regner med at du er sykemeldt pga at du ikke mestrer å jobbe full tid. Da er du hjemme med sykt barn med god samvittighet. Bare tull, du skal ikke ta igjen noe- det går på de antall dagene du har ift. sykt barn.
NyttNick Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2010 Takk for svar alle sammen. Er verken "lat" eller har dårlig arbeidsmoral, så hvis hun vil at jeg skal jobbe en av de andre dagene gjør jeg nok det.
Nagilimia Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 ... og et viktig poeng er at sykt barn krever deg til det fulle og det hadde det ikke gjort om det var friskt. Nei, du må ikke ta igjen de 50%. Er man ansatt 100% så må man jo ikke ta igjen det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå