Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Ser sånne budsjett innlegg her og der. Her er vi to voksne og en ettåring. Vi har grei økonomi, og er blitt flink å spare. Har bestandig en god del penger igjen på brukskonto før neste lønn kommer. Men allikevel har vi aldri hatt et budsjett! Tar ikke vare på kvitteringer i butikker osv, så vet ikke hvor mye vi bruker på mat og slikt. Hva gjør dere for å spare? Vi prøvde en gang å handle en gang i uken, men det ble med den ene gangen! Hehe.
Gjest eelis+kian Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Jeg er alene med en liten gutt. Jeg har heller ikke noe budsjett, handler når jeg trenger mat osv. Men jeg kjøper ikke mer enn jeg trenger, og sparer opp til 5000 i måneden. Tror det er litt sånn at noen trenger mer "struktur" på pengebruken enn andre, kanskje særlig hvis man har en stor familie.
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Ja! Fra jeg flyttet ut til desember sparte jeg 3000 kr i mnd. Men så kom ikke lønna, og jeg måtte inn på sparekonto for å "legge ut" for meg selv. Tok bare litt, men så skulle husleia gå så måtte jeg hente mer. Så kom lønna fra den ene plassen så ble halvparten og bare tull! Så de pengene som jeg aldri rørte før, har jeg tatt av og mistet litt kontrollen. Nå håper jeg at jeg får lønn når jeg skal og at jeg skal klare å spare meg opp en litt større buffer igjen.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Vi har et mål om å ha et par hundre tusen på konto, men er ikke i mål enda. Driver og bygger hus, og det tar de fleste pengene hver mnd. Men skal klare det når huset er ferdig!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Her sparer vi 3500 i måneden, men jeg er student og har bare lån og ingen annen inntekt (har foreløpig ingen barn så får ikke noe gjennom nav heller). Når vi har spart sitter vi igjen med 5000 kroner som skal dekke klær, morsomheter, byturer, kino osv. Foreløpig går endel av de pengene til bryllupsting, men vi lever likevel bra
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 vi sparer med auto trekk 4000 per mnd. Til ferier og alt annet
Gjest Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Eg sparar 600 kr fordelt på aksje og rentefond, sparar fullt i BSU iløpet av eit år (det blir 1666kr i mnd ca) og sparar 1500kr i kapitalkonto. Altså litt over 3700kr.
Gemini77 Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Vi har heller ikke eget budsjett og tar ikke vare på kvitteringer. Vi hadde ikke peiling på hva vi brukte pengene på, så vi ordnet oss en egen konto på nettbanken som vi har kalt 'matkonto'. Den setter vi inn 8000 kr på hver måned, og vi har hvert vårt bankkort på denne kontoen. Uansett hvem som handler, så blir dette kortet brukt når vi handler mat. Dette gjør at vi har full oversikt over hvor mye penger vi bruker på mat i mnd. Vi setter også av rundt 8000 tror jeg hver måned på forskjellige sparekontoer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå