Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Jeg skulle så absolutt ha vært en tur til tannlegen, men vil gjerne være litt forberedt på hva det koster! Hva har dere betalt om de bare sjekker og det ikke trenger å gjøres noe videre? Priser ved hull osv?
Shamandalie Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Jeg var akkurat hos en tannlege å spurte om disse tingene,men det er jo store prisforskjeller etter hvor stor byen er bl.a. Desto større,dyrere er det (på generell basis) Dette er på Steinkjer, en by midt i landet med ca 25 000 innbyggere. Pr hull,inkl 2 stk bedøvelsessprøyter : 1000 kr Pr røntgenbilde : 80 kr ("min" tannlege tar ikke betaling for bilder som ikke blir bra,men vet noen gjør det...) Bedøvelsesprøytene koster 100 kr pr stk. Rotfylling: 3500,inkl. bedøvelsen... Først gangen betalte jeg 1160 kr,for sjekk, 5 bilder å et bite lite overfladisk hull (10 min-jobb) Så nå har jeg bare de siste 3 hullene igjen, jeg må ta et hull pr mndslønning
moe_ Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Betalte nærmere 12.000, ,en da fikk jeg krone på ei tann. Av de 12, betalte jeg 400 hos assistenten for fjerning av tannsten, og da oppdaget hun et mini-mini-hull, som tannlegen skulle ha 575 for å fikse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå