Gå til innhold

Fader jeg gruer meg til strømregningen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

nov + des blir på noen tusen mer enn vanlig og da kan jeg jo forestille meg hva jan + feb kommer opp i. Ikke veldig lett å bruke mindre strøm heller når det er så sykt kaldt. Har dere regnet ut nov + des? Hvor stort hus/leil har dere og hvor mange KW timer har dere brukt? Tror ikke vi bruker sååå mye egentlig med tanke på antall mennesker og str på huset, men kjekt å ta en sjekk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har jo brukt endel mer, men vi har ikke satt på elektriske ovner før nå den siste uka. Vi fyrer med ved!!! Hørte jo at toppen på nodrvestlandet var 8 kr på slutten av dagen. Det er spinnvillt!!!

Skrevet

Sjekk måleren og se hva den forrige regningen var på, så kan du regne ut forbruket ditt selv.

Her kommer den på nesten det dobbelte (leilighet) :-/

Skrevet

Gruer mer selv! Vi har kun elektrisk oppvarming i leiligheten, og bor i 1 etasje! Jada.... Den regningen blir nok fin =/

Skrevet

Kan du ikke bare gå inn på strømsida du hører til å sjekke!? Det gjør vi hver måned vi, så slipper vi overraskelsen i postkassa..

Desember er alltid en måned vi bruker mer strøm, men først den siste uka vi har måtte ha på strøm i stua i tillegg til ved. Vært 32 minus i ei uke her.

Er ikke sikker på hvor stort huset her er jeg, men det er gammelt og trekkfullt..i denne etasjen har vi yttergang,innergang,tre soverom,bad,do,stue,kjøkken og vaskerom..

Står på varme på do, bad,kjøkken og stue ellers fyrer vi med ved...

Skal gå inn å sjekke strømmen nå tenkte jeg......:)

Skrevet

Her fyrer vi kun med ved. Har 2 panelovner på og de står på barnerommene. Ellers så er det varmekabler i gang og bad og de står på året rundt. Så tror ikke vi kommer til å merke noe forskjell.

Skrevet

jeg gruer meg ikke til den, nå som jeg har kikka inne på nettsidene til levrandøren vår.så på forskjeller des og jan i år, i fht des og jan 2008,så er forbruket gått ned med ca 1000 i mnd.

(har fått jan regningen,og da er den registrert på siden vår på nett)

men den er på 2300 likevel da...er mye for en mnd....

Skrevet

Vi har brukt like mye på nov-des som vi pleier ligge på jan-mars..

Men mindre enn på samme tid i fjor, var nok mer bevisste i år fordi vi syns regningen i fjor var høy.

Skrevet

Joda jeg sjekket når jeg leste av strømmen, men man får da bare opp foreløpige utregninger. Regner vel med at det blir ganske lik. Vi har vannbåren varme i hele 1. etasje og fyrer i tillegg med ved. Uansett bruker man mere strøm da varmen i gulvet er termostatstyrt. Så de som klarer å bruke like mye eller lite strøm disse mnd som juni/juli er ganske flinke:) Jeg mener vi brukte ca 6000 KW timer i nov + des, huset er 200 kvm.

Skrevet

Tror ikke det blir så gæli. Bruker 2600 w oppe og 3600w nede ca 150 kvm. Og da regner jeg full kapasitet på elektriske ovner. Har i tillegg en vedovn som varmer max 11000 w. Panelovnene slår seg av og på avhengig av hvor nær de er vedovnen. I tillegg er pipen god og varm og fungere som ovn den og. Det blir nok likevel en vedovn til med det første, etter å ha fått meg en tankevekker da strømmen var borte en time forleden.

Skrevet

ja,det er jo på avregniga i mars en merker om en har brukt for mye...eller mer enn en pleier..hehe...uff, men det orker jeg ikke tenke på nå...

Skrevet

Her får vi en på 7 000,-,i fjor på denne tiden var den på 10 000,-!!!

Skrevet

oiii....hvilken periode var det for? er jo helt sinnsykt jo....

Skrevet

Sjekket litt på min side nå og vi brukte ca 1700 flere kw timer i 2009 enn 2008. Tror jeg skal ha som mål å redusere dette i 2010:)

Skrevet

frem til desember blir strømregninga omtrent som ifjor.. og den må jeg betale i februar.

og strømregninga er høy når en bor i 1etasje... har eg virkelig skjønt..

frem til og med mars blir den høyere og jeg gleder meg virkelig til å ta ut alle midler til betaling i mai :/

tror jeg snart må flytte til varmere hus!

Skrevet

huset vårt er på 130 kvadrat og vi hadde brukt 5400KW..

Varmepunpa står på døgnet rundt,har vamekabler i gangen,badet og på do..pluss en panelovn på rommet til småtten. vaskemaskina/oppvaskemaskina/tørketrommen går offte,vi dusjer hver dag så oppvarming av vann drar jo på litt,koster og å ha hus uansett tror jeg..Må innrømme vi ikke sparer så mye på strømmen heller da,fryse gidder jeg iallfall ikke:)

Skrevet

Vi har 240 kvm og har brukt 7000KW. Og da har vi fyrt MYYYE!!!

Strømselskapene gnir seg nok i hendene nå ja..

Skrevet

Fyrer med ved ( for tida gratis ved) og frykter lite, bruker ikke så mye mer om vinteren enn sommeren her, bare noen hundralapper i forskjell i mnd. :-)

Skrevet

Har ikke peiling i det hele tatt faktisk! Vi setter av 1000kr ekstra på husleiekontoen i mnd for å ha til strømregningene. Siden første strømregning siden vi flytta var på bare 630kr så har vi ganske mye på den kontoen nå å frykter ikke at det skal gå over den summen. Men kan ikke si jeg gleder meg til strømregninga. Håper det er litt igjen når denne er betalt så vi har til den neste også!

Skrevet

hehe, er glad vi har fyring ov varmt vann inkl i husleien jeg :)

Skrevet

Vi flyttet i sommer til leilighet med sentralfyr og v.vann inkl husleia.

Utrolig heldig med tanke på kulda.

Sjekka nå, 1300 kW fra 1.aug -09- 1.jan -10. O lykke :-)

Skrevet

Strømmen var heldigvis billigere på slutten av året 2009 enn 2008. Selv om vi brukte mere strøm de siste 2 mnd enn året før blir regningen faktisk 1500 kr mindre:) Den blir ikke så ille som jeg fryktet, men neste derimot..... jeg vil heller ikke fryse og det gjør vi jo sef ikke. Men man kan ha fokus på lys som står unødvendig på o.l. I tillegg har jeg is på innsiden av vaskeromsdøra så der tror jeg jeg må finne på noe hehehe. Vi bruker ca 25000 kw i året og jeg tror ikke det er mulig å få ned forbruket vesentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...