Gå til innhold

noen som har erfaringer/hørt om magnesium-mangel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror nemlig mannen min kan ha det, og nå har jeg fått han til å prøve å ta magnesium..

han har i det siste vært slapp og trøtt og MYE plaget med hodepine og migrene, tygget paracet som drops men d hjelper lite eller ingenting..

han har nummenhet/prikkinger i armer og bein ofte når han sover eller sitter lenge stille...har mye løs mage(derfor jeg kom over magnesium-mangel, fordi han mister mye magnesium der)

blir spennende og se om det hjelper, men jeg har en god følelse på d;)

andre med erfaringer og synspunkt...???på apoteket hadde de ikke hørt om d men jeg har lest litt om d på nettet og det ser ut til å kunne funke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mye greie på det, men jeg tar magnesium i perioder når jeg får kramper i musklaturen. Jeg skulle selvfølgelig vært mye flinkere til å ta det. Hm men jeg kan jo begynne nå....Takk for tipset.

Skrevet

Kan nok høres ut som du er inne på noe ja.

Magnesium mangel gir ofte stive muskler, særlig i nakke og skuldre, som igjen kan føre til hodepine.

Skrevet

Heisann :)

Det er jo uansett forsøket verdt syns jeg.

Når jeg var til utredning for migrene og spennings hodeverk så fikk jeg beskjed av legen å ta magnesium-tilskudd. Er jo ikke så flink til det nå da, så husker ikke helt hvordan de virket ift hodeverken siden jeg fikk nye medisiner ved siden av, men har troen! :)

Skrevet

Ville sendt han til legen for å ta en blodprøve, så vet dere med sikkerhet hva det er han mangler Kan vere jern-mangel også. Men det er vel gjerne en sammenheng :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...