Mammaaaaaa Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Har veldig mye vonde kynnere. Er det normalt? Hadde det på slutten sist gang, men nå er jeg i uke 24 og har hatt det leeenge! Blir litt bekymret... Har vert til legen, men ho visste ikkje noen ting. Skal til jm neste veke heldigvis...
3smaa Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Jeg også har vonde kynnere som kommer flere ganger om dagen. Har hatt dem siden uke 9. Jordmor sendte meg på sykehuset for å få kjekket det i uke 21, legen tok en innvendig ultralyd for å måle livmortrappa og den var normal (3,7 cm). Legen anbefalte at jeg ikke bærer tungt og at det er viktig at jeg legger meg på sofaen 30 min og om dagen. Er i uke 25+3 nå og etter at jeg gjorde som legen sa kommer de veldig sjelden )
SpongeBob Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Er bare i uke 16, men har vært veldig plaget av kynnere denne helga etter hard snømåking fredag (ja, jeg vet at det var teit av meg...) Har også merket at de roer seg når jeg ikke på død og liv skal være hyperaktiv, så trikset med å legge seg ned en gang i blant kan nok ha noe for seg...
megoglille Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har mange vonde kynnere hver time. Jordmor sa at det kunne ha en sammenheng med stress og sa jeg burde få tilrettelagt litt på jobb. Har mye kynnere når jeg slapper av også, og det mente hun var et tegn på stress.. Så får vi se da om det hjelper, er jo slitsomt når det står på. Er forresten 24 uker på vei. Til SpongeBob: Var du inne her i 2007?Synes jeg kjenner igjen nicket ditt fra da.. Fikk selv en jente i mars 07 og var inne her en del på høsten og fram til da.. :-)
SpongeBob Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 megoglille: jo, da - jeg fikk en gutt i februar 07, men husker ikke nicket ditt i farta - nå venter vi nummer tre (har en fra 2004 også) til sommeren. Tror jeg er i uke 16, men venter spent på UL. Og skal slutte å måke snø... Håper du får tilrettelagt på jobb så ting blir greiere!
megoglille Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 SpongeBob: Gratulerer da, blir sikkert stas med nummer tre. :-) Jeg ønsker meg tre jeg også, men gleder meg nå til nummer to foreløpig da.. ;-) De har vært greie på jobben, så tilrettelegging er på plass, men det blir litt mer jobb på de rundt meg da..ikke like gøy å være den gravide alle må ta hensyn til bestandig, men sånn er det nå bare. (Jeg hadde Frøy@ som nick sist, men var ikke så veldig aktiv da, måtte bytte fordi det ble noe feil med profilen denne gangen.) Lykke til med UL-blir spennende! :-)
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Jeg får ofte ganske ubehagelige/vonde kynnere, og de kan dukke opp når som helst, uavhengig av hva jeg gjør. Enten jeg er på jobb eller ligger på sofaen. Skikkelig ekkelt er det, kanskje jeg burde ta det opp med legen på neste kontroll? Jordmor sa jo at jeg måtte forvente mye kynnere siden jeg er 3.gangs, men hun sa ingenting om styrken på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå