Gå til innhold

Såre bryster.


Gjest

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle klage til dere en siste gang.

 

Jeg fikk gutten for 6 dager siden. Å har bare bare blitt mere å mer sår på brystene. Har to barn fra før som jeg hadde samme problemet med. Klarte bare å amme i ca 1 -2 mnd før jeg hadde kjøttkaker og ungen fikk mageknip og problemer med magen fordi de fikk mye blod sammen med melken.

 

Saken er den at nå er det på tur til å bli på samme måte. jeg vegrer for å legge gutten til og roper av smerte dersom noen eller noe kommer bort i brystene.. Ettersom jeg har ei lita ei på 15 mnd er det vanskelig å la være.. Hun vil jo gjærne kose og klemme. Å skjønner ikke hvorfor mamma roper så fælt.

 

Vil jo gjærne amme gutten. Og klarer nok sikkert å legge han til i noen dager til. Men er det rett ovenfor hun på 15 mnd at mamma ikke kan klemmes på. Klatres på. Strykes på. Eller alt det der.. ?

 

Har veldig dårlig samvittighet uansett hva jeg tenker. Har snakket med føden å di sa jeg ikke hadde de mest ideale brystene. (Faste små med små vorter) Så at sjansen for at jeg ville bli sår var veldig stor..

 

Huff ikke enkelt. Er jo liksom nå man skal kose oss med familien vår men selv det er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd ammeskjell? Det virket veldig bra på meg sist. Men da måtte jeg pumpe og gi på skje i et par dager mens jeg ventet på at kjøttsårene grodde. Tok en pupp om gangen sånn at bare annenhvert måltid ble pumping. Det som var bra med ammeskjellene var at sårene grodde ufattelig raskt. Lykke til videre, håper det løser seg snart, det er jo så sinnsykt vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med de sammen, men har alltid gått over etter en liten stund. Ta kontakt med ammehjelpen.no, kanskje de har noe råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på helsestasjonen, ammepoliklinikken, ammehjelpen eller søkt hjelp andre steder?

Den største grunnen til at man blir sår, er at babyen har feil sugeteknikk/sugetak. Det heter seg at når den er riktig, så får man ikke vondt. Kan være at ungen har for kort tungebånd, eller at melkeutdrivningen er sen og ungen må suge ekstra før melken kommer. Så det er viktig å søke hjelp!

Ammeskjold kan hjelpe også.

Husk å klemme ut en dråpe melk etter hver amming, og la lufttørke. Det skal hjelpe på sårheten. Brystvortesalve kan hjelpe.

 

Dersom det er samme problem som med de forrige barna dine, hva var det som gjorde at du ble sår den gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har alle andre svar på ammingen så da svvarer jeg ang din 15 mnd gamle datter.

 

Mamma er ikke et klatrestativ!!!!

Vet hun er liten, men prøv å forklare at mamma har vondt og at hun må være forsiktig. Babyen må og være forsiktig.

 

Jeg er selvfølgelig for amming og det er jo absolutt veldig kjekkt å slippe flasker og annet mas, men det finnes og grenser. Veldig mange vokser godt opp på morsmelkserstatning og før i tiden t.o.m utvannet kumelk. Dette må du kjenne etter selv, men jeg synes ikke det skal gå på helsa løs.

 

På samme måte som sist skal jeg forsøke å ammme når prinsen min kommer. Fikk det ikke til de to forrige gangene. Nå har jeg handlet for sikkert ett par tusen i div remedier også nesespray for å drive ut melka for å prøve. Vil gjerne og gir det 2-3 uker. Går det ikke er jeg ikke redd for å finne frem Nan som også står klart.

 

Ps: Albueskjell kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...