Gå til innhold

I et evt brudd ; hvordan blir barne fordelingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere går fra hverandre, hvordan blir ordningen med barna?

Her blir det faktisk slik : annen hver helg , og kanskje en dag i uka.

Det er ikke mitt forslag men min samboers.

Han sier at han ikke hadde klart å hatt tuppa vår annen hver uke. Datteren vår er som en typisk 2 åring ( hun er 2 ;-) trass, søt , snill og grei. Intet mere, intet mindre. Sover og spiser godt, leker seg, kjeder seg, koser seg, trasser litt, prøver seg.. osv osv.

Men likevel sier han at han ikke hadde klart annen hver uke.

Litt trist tenker jeg , for hannes del. Men veldig godt for meg da, som får ha henne mest mulig :)

Bare et diffust, hypotetisk spørsmål ...

- hilsen ei som ikke er nærme et samlivsbrudd -

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et samlivsbrudd hadde vært en helt umulig situasjon for oss, siden vi kommer fra forskjellige land (mannen min er amerikansk). Begge elsker barna like høyt og er omtrent like involvert i hverdagen deres, ingen av oss kunne tenke oss å bo langt fra dem, og ingen av oss kunne tenke oss å ta dem fra mamma eller pappa. Samtidig kunne ingen av oss forestille oss å bo i den andres hjemland som singel og uten familie.

Konklusjonen er altså at vi MÅ holde sammen uansett:) Jeg tror faktisk at dette gjør oss enda mer motivert til å gjøre hva vi kan for å bevare et godt samliv, vi vet begge at alternativet hadde blitt en fryktelig situasjon uten en enkel løsning.

Heldigvis har vi hatt et bra ekteskap i snart 15 år så langt, vi elsker hverandre og er bestevenner. Barn eller ikke, jeg kunne ikke tenke meg et liv uten mannen min uansett:)

Skrevet

Jeg synes mannen din er fornuftig. Barn bør ha ETT fast sted å bo, så får det heller bare være at de er "på besøk" hos den andre forelderen. Her er det barnets beste som må stå i fokus, ikek foreldrenes behov. Ville du likt å flytte hver uke?

Etterhvert som barna blir eldre og begynner på skolen, blir det mer og mer viktig sosialt sett å bo ett sted, der kompiser etc bor.

Hilsen tobarnsmor, med en niåring som er hos faren sin annenhver helg + en dag i uka. Det har fungert strålende i 7-8 år.

Skrevet

en grei regel på sammensatte ord, er at hvis du ikke kan si setningen sakte, ord for ord, og den henger på greip, så er det ne feil. Spesielt hvis et av ordene ikke finnes. Som her i ordet "barne". Man kan ikke skrive barne fordelingen, fordi barne er ikke et ord. Og man sier ordene i lag når man snakker.

Så nå vet du det. Måtte bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...