vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Er det for tidlig? Og hvordan gå fram? Her er det bare bæljing om han ikke får komme opp i sengen og få nuss. Prøvd å gi vann, vil ikke ha, og da tilslutt får han melk på flaske..
Uro4 Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 har snart ei på 6 mnd og spurte på helsestasjonen om dette forrige uke. For snuppa her får 1 og og ofte 2 ganger om natta... Hun sa at det ikke var noe å stresse med før hun var oppe i fire måltider med fast føde. Vi gir nå grøt to ganger om dagen, så da venter jeg med den kampen(og håper at det går seg til selv)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2010 Gir også fast føde 2 ganger for dagen, og håpet at det skulle holde, men får bare fortsette å gi melk (helst på flaske) om natten.
2Gull09♥11!! Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 I utgangspunktet ikke. De sies at når de er 6 mnd, får minst to mlt med fast føde om dagen og utvikler seg fint, kan de nattavvennes. Vi hadde faktisk tenkt å gjøre det før snuppa var 6 mnd, men så kom det tur, jul osv... Gjorde det denne uka her, se tråden min på småtroll 0-1. Det eneste jeg vet 100 % sikkert, er at man ikke må gi opp... Dvs ende opp med å gi melk alikevel. Har man bestemt seg så måå man gjennomføre, ellers blir d desto vanskeligere senere. Da vet h*n at de vant slaget Holdt ut, det er så verdt det !!!! Jeg hadde jo selvsagt en fantastisk sambo som stillte opp, så er vel lett for meg å si... Skjønner at ikke alle får det til sånn. Tror kanskje vår snuppe også var veldig klar for det.. Og at det spillte inn... Uansett LYKKE TIL... For det går bra, uansett hvor ille det er når det står på som verst! Du OG BABY får det mye bedre etterpå, husk at det er først og fremst baby som får mye god nattesøvn av dette! Vi har iallefall merket det på vår frøken!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Det er naturlig for barnet å amme også om natten helt ut til andre leveår.. Men det er selvsagt opp til deg. Du må være obs på at du tar vekk noe barnet egentlig ønsker/trenger, alt ettersom. Noen venner av seg naturlig selv, hvis man venter til den rette tiden. Jeg stresset ikke noe med dette hvertfall, og vi fikk en helt naturlig avslutning uten noe gråting.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2010 Kanskje han ikke er helt klar ennå, inatt holdt han på en time, ga seg ikke. Så ga rett og slett opp og ga han melk til slutt. Kanskje vente til han blir 7 mnd? Er bare at jeg skal begynne i jobb om 14 dager, og kan bli rimelig utslitt på jobb om jeg ikke får skikkelig søvn om nettene. Litt gale med 3 timer søvn avbrutt av mating om natten.
solstråle69 Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Jeg er imot nattavvenning, så det sier seg selv at det ikke ble gjort her i huset. :-) Dette går for de aller fleste "helt av seg selv", og er sjelden noe problem for barn på over 1 år. Da har de gode måltider på dagtid, og har ikke det behovet for melk om natta. Ser du skal ut i jobb, men bør det egentlig gå utover barnet ditt? Et barn på 6-7 mnd har gjerne behov for "nattmat". Husker jeg fullammet til snuppa var 6 mnd, og når hun var 8 mnd var puppen uinteressant. Så ting forandrer seg fort! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå