Ladybird82 Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Lurer på hvor lenge folk var på sykehuset etter fødsel. Selv var jeg på sykehuset 4 dager etter fødsel fordi jenta vår kom 4 uker før termin og de ville sjekke at hun fikk lave nok verdier i forhold til gulsot. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok reist hjem litt før. Denne gangen vil jeg hjem så fort jeg kan.
Gjest Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Var på familierom med førstemann. Fødte søndagsmorgen og dro hjem på tirsdags formiddag. Denne gangen skal mannen hjem til storebror og jeg har ikke spesielt lyst til være lenger enn jeg må på sykehuset. Håper jeg kan bli en natt og så dra hjem, avhengig av når fødselen skjer og at alt står bra til selvfølgelig..
Leila123 Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Jeg var nesten 14 dager på barsel :-( Men det var fordi jeg fikk en infeksjon i kroppen som de ikke fant ut av. Ble lam i underkroppen og kunne ikke røre meg. Men skal ikke klage, de tok seg veldig godt av meg og babyen. Denne gangen håper jeg at jeg slipper det og kommer meg hjem etter et par dager. Det er vel sånn at flergangsfødene kan dra hjem ganske fort etter fødselen? Svigerinna mi fødte på morgenen og var hjemme på kvelden, 2 gang hun fødte.
Wenke 4åring, spire:) FØDEKLAR Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 jeg var to netter med forrige. dersom alt går etter "planen", vil jeg overnatte minst mulig, helst reise hjem så fort jeg kan reise meg opp igjen... hehe....
Anabelle2010 har født! Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Jeg håper også på å reise hjem tidlig denne gangen. Storebror fikk gulsot da han ble født så jeg var vel der 4 dager etter fødsel, med storesøster husker jeg ikke helt men tror det var 2-3 dager etter, men nå reiser jeg gjerne hjem så fort som mulig men blir nok i hvert fall ett- et og et halvt døgn etter fødsel.
sjøsamen Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 jeg fødte nå i november... fødte onsdag og ut fredag.... førstegangsfødende.
babyi2010 - fødeklar- Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Jeg var 5 dager sist.ks så det tok litt tid før melken kom.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 jeg var akkurat en uke med tvillingene. de lå til behandling for gulsott å jeg slet etter et massivt blodtap.
T+H+T Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 Første mann så var jeg 5 dager.Han hadde lavt blodsukker så jeg måtte være til det var normalt. andre mann reiste jeg hjem dagen etter. Denne gang håper jeg på mange netter.Der jeg skal være kan jeg være opp til fem netter så lenge dei har ledig plass. Gleder meg til fred og ro
Gjest Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 Første gang reiste jeg hjem 1 dag "for tidlig", så det var vel to netter jeg var der. Andre gang fødte jeg om kvelden og reiste hjem neste formiddag, det var så deilig å komme hjem til de andre. Når jeg føder igjen om noen uker, satser jeg på å reise hjem så snart vi er i form til det, gjerne samme dag hvis jeg føder tidlig og alt er OK. Denne gangen er det to storebrødre hjemme som gleder seg til å se lillesøsteren sin, og siden de ikke vil kunne besøke oss på barsel, satser jeg på at vi kan være sammen hjemme i stedet.
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Hadde to netter på pasienthotell, og det var altfor lenge. Holdt på å kjede livet av meg - hadde så ekstremt mye energi etter fødselen... Denne gangen får vi se hvordan det blir. Men max to netter. Får se an ungen og formen
spireliten Skrevet 10. januar 2010 #12 Skrevet 10. januar 2010 Var der 5 dager. Lillegutt hadde gulsott og feber dagene etter fødselen. Sleit endel med amminga også. Var ingen som spurte om jeg skulle hjem før. Glad jeg ble såpass lenge. Var mye tårer i tiden etter vi kom hjem. Denne gangen håper jeg på 2-3 dager kanskje. Alt etter hvor mye jeg får til å sove på sykehuset. Helt forferdelig å ligge der utslitt ilag med andre på samme rom og ikke få sove. Da er senga hjemme best til å hvile
mamman til to gutter Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 Fødte på gamle A-hus med firemannsrom og med en på rommet som ikke klarte å holde kjeft et eneste sekund fra morgenen til kvelden, så ble det lite søvn ettersom mini var mye våken om natta, så etter to døgn på sykehuset var jeg klar for å komme meg hjem og sove. Hadde det vært lettere å sove på sykehuset, så hadde jeg nok blitt lengre den gangen. Denne gangen kommer jeg til å ta det som det kommer, men håper jeg klarer å være der et par døgn nå også. Hvis de ikke endrer reglene for besøk innen april, så tviler jeg på at jeg vil være der så lenge, men kommer nok uansett ikke til å dra samme dag som jeg føder.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 10. januar 2010 #14 Skrevet 10. januar 2010 5 dager, vanlig liggetid etter ks på det sykehuset.
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 10. januar 2010 #15 Skrevet 10. januar 2010 Vi lå i 6 dager med førstemann pga. gulsott og at melken ikke ville samarbeide :-P Nå blir det tvillinger så vi får se det litt an, går inn med innstillingen at ingen skal få presse meg ut før jeg begynner å føle meg klar for det.. :-)
Herkules Skrevet 10. januar 2010 #16 Skrevet 10. januar 2010 Med første så var jeg 4 dager ble skrevet ut og så inn igjen på nyfødtintensiven på riksen i 4 dager til. Gutten min kom 4 uker før termin og stadig gul Var 4 dager med nr 2 også da var det så få fødende at jeg hadde enerom Jeg hadde feber så de ville gjerne ha meg der Bare jeg som syns det var ok å hente seg inn litt før jeg dro hjem? Syns det var helt greit å være bare meg og babyen litt jeg så gutta kunne klare seg hjemme uten meg.
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 11. januar 2010 #17 Skrevet 11. januar 2010 Slik har det vært for meg. 1.gang: 5 døgn 2. gang: 8 døgn 3.gang: 2,5 døgn Det er vanskelig å planlegge hvor lenge man skal ligge, jeg syntes det er godt med ro og hvile etter fødselen når man er i dårlig form. Denne siste gangen dro jeg tidligere hjem pga jeg følte meg veldig bra form. Viss ikke, hadde jeg garantert vært der et par døgn til før jeg dro hjem til hverdag med 3 barn...
The Bad Gal Skrevet 11. januar 2010 #18 Skrevet 11. januar 2010 Halvannet døgn(2 netter) med første. Kunne fint reist etter ei natt, men måtte vente på sjekk fra barnelegen og måling av verdiene mtp gulsot. Håper å få reise tidlig med nr.2, men vet jo aldri hvordan ting blir, så kan ikke planlegge noe, men vil gjerne hjem fortest mulig til storesøster på 2 år, jeg har aldri vært borte fra henne før og gruer meg veldig!
mamman til minin Skrevet 11. januar 2010 #19 Skrevet 11. januar 2010 5 dager etter planlagt keisersnitt. Formen tilsa at jeg kunne dratt hjem før, men vi slet litt med ammingen. Godt å få lov til å bli så lenge vi trengte
Jenny2010 har født! Skrevet 11. januar 2010 #20 Skrevet 11. januar 2010 Fødte kl 18.09 den 3.1 og var hjemme igjen kl 15 dagen etter. Fikk helt hattifnatt av å være på sykehuset, fikk ikke fred, så jeg ville bare hjem. Det var helt herlig å komme hjem, angret ikke på at jeg dro tidlig. Dette var forøvrig mitt 3dje barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå