Gå til innhold

Hvordan vet man om man har blitt matforgiftet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å spiste på Peppes i går. Ca 15-20 etter ferdig spiste mat og drikke, begynte det å buldre i magen min. hadde kjempevondt i magen og hadde sykt diare. Jeg måtte innom tre forskjellige doer og shite før jeg klarte å kaste meg inn i en taxi og komme meg hjem. Hadde jeg tatt buss eller tbane hadde jeg driti på meg igjen. ca en halvtime etter jeg var kommet hjem, var jeg helt fin igjen.

Kastet ikke opp, hadde kun diare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du mat forgiftet så kommer det nok begge veier og formen kan bli veldig dårlig. Det kan jo være at det var en ingrediens i pizzaen som du ikke tålte? Da kan man få mageknip og diare! Høres ikke ut som du har vært matforgiftet i alle fall, da får du vondt i hele kroppen, jeg fikk i alle fall det og det varte i flere dager.

Skrevet

Ja merkelig...Var jo bare vanlig pizza med biffkjøtt...

Skrevet

Glemte å si at både ungene og sambo spiste pizzaen og ingen har de har reagert på det

Skrevet

MAtforgiftning kan også være "bare" diarè, men siden de andre ikke reagerte på det er det nok heller noe du har spist som du ikke tålte. Enten på Peppes eller før den tid.

Matforgiftning inntrer oftest innen 6 timer etter inntatt måltid. (Da oftest med oppkast) Når man reagerer med diarè kan det går ennå flere timer etter måltid før man får reaksjon.

Skrevet

Vi spiste på Peppes for et par uker siden (på Sandvika senterets buffet) og både samboeren min og jeg fikk diare noen timer etterpå. Ikke så ille som deg, men vi fikk mageknip og måtte et par ganger på do. Barna spiste lasagne så de merket vi ikke noe på..

Var det buffeten dere spiste? Kan jo hende den ikke tilfredsstiller kravene for hvordan varmmat skal oppbevarers over tid slik at det blir en del bakteriedannelse..

Skrevet

Hyggelig at du henger ut en hel kjede uten noe som helst bevis på at du ble syk av noe du spiste der....

Man får ikke akutt diare på 15 minutter av noe man nettopp har spist, og siden de andre ikke reagerte tviler jeg sterkt på at det var noe du spiste på Peppes som var årsaken til ubehaget ditt.

Skrevet

Hun henger da ikke ut en hel kjede. Hun SPØR om det kan ha vært en matforgiftning. Man trenger vel vitterlig ikke bevis for at hun ble matforgiftet ved å spørre om det kan være det... Jeg pleier å være fan av innleggene dine, men du trenger vel ikke å finne på noe å være krass om ved hvert eneste innlegg...

Skrevet

Hvis matforgiftningen i seg selv var det viktigste, hadde hun vel ikke trengt å skrive hvor hun hadde spist? Er ikke krass, men det skal utrolig lite til før man får dårlig rykte på seg som spisested, spesielt ved spørsmål om mulig matforgiftning. Og de som leser innlegget tenker gjerne Peppes som helhet, ikke en individuell Peppesavdeling. Dersom man har mistanke om matforgiftning skal man kontakte spisestedet slik at de får sjekket om rutinene er fulgt, evt. kontakte mattilsynet. Som sagt, magen fungerer ikke sånn at man får diare på 15 minutter av noe man nettopp har spist, for så å stoppe etter et par timer.

Skrevet

det er jo nettopp det hun spør om!! Om magen oppfører seg slik etter en matforgiftning. Hun vil vel ikke kontakte spisesteedet før hun vet om det kan være matforgiftning eller ei.. Da er det godt vi har deg til å gi slike opplysende svar!

Skrevet

Ingen her inne kan diagnosere matforgiftning, bare lege kan gjøre dette ved hjelp av testing. Jeg svarte på spørsmålet til HI om dette i mitt første innlegg. Poenget mitt, som det ser ut som du ikke fikk med deg, var at hun kunne spurt om dette uten å nevne konkret hvilket spisested det var snakk om, spesielt siden hun ikke vet om hun er matforgiftet eller ikke.

Skrevet

matforgitningssymptomer inntreffer gjerne fra 2 - 8 timer etter at man har spist. STerke magesmerter, oppkast og diare. i tillegg feber... det er det mest vanlige da.

Skrevet

Jo man kan faktisk få akutt diare etter matinntak om man reagerer på noe man har spist, jeg har selv opplevd dette!

Det var ikke matforgiftning men en reaksjon magen min fikk på maten jeg spiste.

Skrevet

Det er to forskjellige ting Mammaen til Isak. Spørsmålet her var matforgiftning.

Skrevet

Nei, ingen kan diagnosere matforgiftning her inne, men noen kan kanskje si symptomene eller fortelle egne erfaringer. Hvis det ikke er rom for det her inne så kan man søren meg ikke spørre om noen ting!

Skrevet

Så hissig du ble da. Slapp av og pust;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...