Gå til innhold

Flere som har barn på sfo og vurderer og si opp plassen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 10 år og nå har han maset i flere måneder om at han ikke orker og gå på sfo mer. Har liksom holdt tilbake, men nå er det vel kanskje ikke vits i og sende mer penger inn i en kriserammet økonomisk kommunekasse? Han klarer fint og være hjemme alene i 2-3 timer og smøre seg skiver og slikt.

Hva synes dere? Skal jeg bare si opp plassen? Han har aldri tatt inn noen heller i huset vårt uten lov, da ringer han og spør om det er greit at f.eks xxx kommer inn så de kan spille playstation.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes godt han kan være hjemme alene de timene om han vil.

Skrevet

Sålenge han finner seg mat selv og klarer å komme seg hjem alene.... og i tillegg IKKE trives på SFO, så kan du trygt si opp plassen!!! Jeg var jo hjemme alene fra jeg var 7 år, fantes ikke SFO på den tiden.... Og jeg klarte meg veldig godt selv =)))

Skrevet

Ja, da hadde jeg sagt opp plassen med en gang.

Skrevet

Jenta vår er 8,5 år og går i 3. klasse. Vi sa opp SFO plassen hennes i september i fjor, og siden oktober har hun vært hjemme med meg.

Hun har lang skolevei (synes jeg, da) som er 2 km og med dårlig vedlikehold om vinteren, dvs barna må ofte gå i veien, så jeg må hente henne. Hun har kjørt bussen en gang og klarte å glemme igjen noe på bussen og vil *ikke* kjøre bussen igjen (syntes det var skummelt å glemme noe og ikke vite om hun får den tilbake). Før snøen kom, så gikk hun hjem de gangene jeg ikke kunne hente henne, og dette likte hun godt.

Hun sitter hjemme med døren låst, tar ikke telefonen (med mindre hun ser at det er en av oss som ringer) og får ikke lov å ha besøk. Dette har gått veldig fint, og hun synes det er stas å sitte hjemme alene. (Og derfor har jeg vært "sent hjem" fra åpen barnehage noen ganger. :)

Vi sa den opp fordi jeg er hjemme med minsten og fordi vi må stramme inn økonomien vår for at jeg kan være hjemme med minsten.

Skrevet

Sfo er dyyyyrt...

Snuppa gikk på sfo en stund, men siden vi var to mammaer i samme gate som gikk hjemme, lot vi heller jentene leke sammen etter skoletid.

Jeg mener at en gutt på 10 år fikser helt fint å være alene hjemme noen timer :o) Og tenk så stolt han kommer til å bli over at dere lar ham få det ansvaret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...