Gå til innhold

Noen av dere som har født, som fødte i BERGEN???


mamma til 2 og lille frøet..

Anbefalte innlegg

Nå er det bare 2 uker til termin og jeg er såå klat nå..

 

Men gruer meg litt til å reise inn på KK, etter å ha hørt så mye..

Fødte der i slutten av 2007 og det var topp!!!!Far var hos oss fra vi kom inn der og til vi reise hjem igjen.

 

Men hvordan er der der nå? med tanke på far og søsken? Familierom??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg.:)

 

Prøvde å legge inn en link for deg her, men noe er galt med siden til Haukeland.... Du kan prøve www.helse-bergen.no senere i dag om du vil. Der skal du kunne finne all info du trenger under pasienter og pårørende og videre inn til fødende. Evt du kan bruke linken som ligger under fødested her på BIM.... :)

 

Så vidt jeg har fått med meg er det sjelden det er familierom tilgjengelig for folk som ikke har spesielle hendelser under fødselen. Far har ellers tre timer, mellom 17 og 20 sammen med søsken, og andre som vil komme mellom 19 og 20, som vanlig visitt. Tre timer etter fødselen har far lov å være på sykehuset med mor og baby. Dersom du selv føler det er greit å gå ut fra rommene (de fleste er rom med inntil 4 pasienter på) kan du etter det jeg skjønner gå i dagligstuen eller vestibylen med besøkend når som helst på dagen. Barselhotellet er lagt ned for fødende... (det som var på sykehotellet.)

 

Håper dette hjalp deg litt... Tror normale antall liggedager er tre dager, men de har jordmor hjem ordning, sånn at dersom alt er ukomplisert og du selv vil, kan du reise hjem etter fødselen, og jordmor kommer hjem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Storken forrige søndag. Vi fikk familierom hvis vi ville bli med i Jordmor-hjem prosjektet, og far fikk bli til dagen etter. Jeg synes det var en grei løsning for oss. Jeg hadde to flinke jordmødre under fødselen og synes det var blitt kjempefint der nå, All skryt til Storken :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je har jo prøvd å få være med i jordmor hjem prosjektet, mn bor nok i feil kommune desverre... Så det er ikke aktuelt for meg.. men håper på familierom.. Selv om jeg er innstilt på å reise hjem fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i går (fødte uplanlagt hjemme, men reiste på sykehuset etterpå). Fikk dobbeltrom på barsel, men det var så lite folk for tiden at mannen min kunne få være der om natten dersom vi ønsket det. Jeg ville hjem i dag og rett før jeg reiste så kom det en til på rommet mitt. Så det er nok litt forskjellig hvor mange som ligger inne og hva de gjør med fedrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle besøkende kan komme fra 17-20, ikke bare far, sa ihvertfall jm til meg hin dagen. på storken får far som oftest være der den første natten. man får være der to netter, men dersom man ikke føler seg rede for å dra hjem så har man en mulighet til å kunne være der lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...