Verbena Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Normalen her er at ungene sover til kl 6. Eller eldste står stortsett alltid opp da. Begge er normalt oppe før kl 7. Men i dag sov eldste til 8.30 og minste måtte jeg vekke kl 9.45. Så det kan bli ekstremt spennende å se når de sovner i kveld og ikke minst om jeg får de opp i morgen =P Ja ja... nå har jeg værtfall to soler i sofaen! Eldste spiller på DS`en som han har kjøpt for bursdagspengene sine og minste ser på! Også må mamma hjelpe litt innimellom når det er for vanskelig.
tomat15 Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Det blir en lang dag her også hvis det er til noen trøst;-) Vi sto opp kl 0615, og må være inne heeeeeele dagen. Samboeren jobber og minste er for liten til å være ute i kulda. Vi må være inne hele dagen. Har en på 3,5 år som mest av alt vil være ute og leke i snøen med akebrett, skimann og bob. Sola skinner og det ser fantastisk ut utenfor vinduet. Bor i blokk, så har ingen hageflekk han kan leke på alene heller. Til nå har vi bakt kake og muffins, nå ser eldste på istid 3 mens minsta sover. Når hun våkner skal vi bade litt, men ellers blir det en lang dags ferd mot kveld. Skal på juletrefest 1630 heldigvis, for da kommer vi oss bort så eldste får lekt med andre barn. Vi har også rukket å pusle, leke med plastelina, perle og klippe i et blad samt limt det vi har klippet på et ark. Får vel hoppe litt i senga også.... Har prøvd å høre om noen vil komme på besøk, men alle andre har planer.
Verbena Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2010 Vi får besøk av søskenbarnet til sambo med samboer og 2unger, så heldigvis får de lekt seg litt. Men det er desverre barn som er vant til å ha en voksen på seg hele tiden når foreldrene er tilstede så det blir vel ganske så kaotisk kan jeg tenke meg. Håper at den lille vindtrekken som er her gir seg til de drar sånn at vi kan gå ut en tur å la de springe av seg før de legger seg.Er greit å være ute i 20minus, men det og vindtrekk er meget ubehagelig, så da håper vi på at det blir bedre. Blir jo ikke sengetid før seint i dag uansett.
It's all about me Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Ingen av mine trenger å være noe lengre oppe selv om de sover både 1, 2 eller 3 timer ekstra om morgenen. Så det trenger ikke bli så ille. Ev. kan du ta dem med ut på noe aktivt så de er gode og slitne når kvelden kommer )
Verbena Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2010 Her holder de seg våkne MYE lenger om de sover lenge om morgenen! Har sånne anti sove unger =P Aldri vært av den typen som sover mye noen av de, så det blir nok en lang kveld. Men men.... vi gjør det beste ut av det å herjer litt godt iløpet av dagen så sovner de vel til slutt!
It's all about me Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Ja da så. Jeg er heldigvis velsignet med soveunger. Er det etter leggetid så sovner de oftest uansett, kan vekkes og flyttes på og sovner lett igjen. Hadde tatt en tur på lekeland, svømmehallen el. lig så nære leggetid som mulig )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå