Myy Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Jeg er så sliten! Har gått syk en stund nå, men har tenkt at det bare er forkjølelse. Nå gjør det mer og mer vondt nedover i luftveiene, og jeg syns dette kan minne litt om lungebetennelse. (for det har jeg nemlig hatt før) Samtidig er jeg HELT tett i nesa, ja føler meg egentlig tett i hele hodet! Ingenting hjelper, og jeg blir så sliten av det. Vil sove! Har nesten ikke sovet noe de siste nettene :/ Jeg er 35+2 i dag, og nervøs dersom det skulle være lungebetennelse. Jeg hadde aldri orket en fødsel så dårlig som jeg er nå, og dersom det er lungebetennelse kan jo det vare leeeenge! Huff. Tror jeg får ta meg en tur til legen i morgen. En annen ting som bekymrer meg er at hosten gjør så jeg får vondt nederst i magen. Sånn mensen, stikking vondt. Sikkert fordi man strammer når man hoster?!? Noen med erfaringer, råd eller bare trøstende ord å komme med? Alltid godt å dele/spørre dere her inne om ting
Lilleleen Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Du høres jo ut som meg. Har vært slik i ca 3 uker nå, men er endelig på bedringens vei. Jeg var hos legen på mandag og fikk pencillin, for han mente at dette klarte ikke kroppen på egenhånd. Men han sa at det var ikke farlig for babyen, var jo han jeg bekymret meg for. Jeg følte at jeg ikke ble bedre, så var hos legen igjen på fredag. Han tok prøver og sa at jeg var på bedringens vei. Jeg har bronkitt, men hosten kunne han desverre ikke gjøre noe med. Men det var forsatt ikke noe farlig for babyen:o) Nå er jeg på siste dagen på pencillinkuren og føler meg mye bedre. Hoster litt ennå og snørrer litt, men det er mye bedre. Kanskje du skulle kommet deg til legen å fått penciliin du også ) Masse god bedring!!
Myy Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2010 Takk lilleleen! Bra det ikke er farlig for barnet i alle fall. Ja, må komme meg til legen i morgen altså. God bedring til deg også =0)
Lilleleen Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Ja, det burde du ) er ikke noe godt å gå slik. Legen sa til meg at det ikke var farlig ) Det virker som om mange er sikkelig forkjøla noen uker før fødsel, har ihvertfall pratet med mange som har vært det ) Takk takk:o) Håper legen kan gi deg noe som hjelper!
Gjest Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Huff, er ikke noe særlig å være syk når man går høygravid, akkurat som om ikke det er tungt nok fra før... Hadde selv noen dager i romjulen da jeg følte meg skikkelig influensasyk, vondt i hele kroppen og skikkelig slapp, men det gikk heldigvis over. Men føler meg også konstant forkjølet. Høres ut som en god ide å ta en tur til legen, i tilfelle du trenger litt hjelp til å komme over dette. Håper det løser seg snart så du får samlet litt krefter før fødselen. Lykke til:)
Lilleleen Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Jeg var en liten tur på sjekk på sykehuset i dag, og jordmor hørte at jeg var tett i nesa og forkjøla. Hun sa at det var mange som var det, men at man ikke kan forvente å bli frisk før etter fødselen. Pga slimhinnene våres er noe annerledes nå..... Jeg har jo blitt en del bedre etter pencillinkuren, men er fortsatt litt tett i nesa, så kan nok ikke belage meg på å bli helt snørr fri før etter fødsel.... Men ta en prat med legen i morgen og hør om han har hørt noe om det. Håper du blir bedre fort! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå