Gå til innhold

Huff, lei meg nå...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter to uker innesperret i kulda med en toåring i hus, en uke med mannen i 18 timer vakter på jobb og plutselig flere kriser i nærmeste familien, klikka jeg totalt da snupps våknet kl fem i morges.

Hun nekter å sove sammen med oss, så jeg har forsøkt rolig oog sindig å få henne til å sovne igjen i sin egen seng. Hun vet at pappan er hjemme, så hun skal inn til han fordi han har vært et sjeldent syn den siste uka:)

Så gav vi opp halv syv, det er grensen for hva som er morgen for tiden ( hun sover vanlivis til halv syv...) og tok henne inn til oss. Der hopper hun på oss, lugger meg og spytter (!?!?!?!?) i senga vår. Peller meg i nesa, etc...

Så klikker jeg igjen, står opp for å klikke et annet sted og tramper ut i stua, henter pc, Pingu og lemper den inn i senga til familien slik at hun har litt å se på, setter meg i stua med tårer i øynene og fyrer med ved! Fyrer med ved:)

Snupps sitter fornøyd og koser pappa på øreflippen mens pingu går, så jeg skal bare hente meg sokker siden det er bikkjekaldt i huset, da løper hun etter meg og jeg klikker igjen, for nå står kaffen klar og jeg vil ha FRED!

Tar henne under begge armene og løfter henne litt høyt over dørstokken til badet fro å sette på klær. Løfter nok litt raskere enn vanlig i mitt sinne, så sier hun: "åååå HOPP!!" ha ha ha! Da var det over og jeg føler meg som verdens værste.

Jeg har en nydelig unge i en nydelig blondepysj med bustete hår som roper blidt HOPP når jeg løfter henne i mitt stille sinne....

 

Jeg er fullstendig klar over at dette er en bagatell, men det ser jeg ikke før nå etterpå, med kaffen i magen og bustbust med kaviar i ansiktet ved min side;)

 

bæsj...

 

denne dagen SKAL bli bra:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har sånne dager ;o)

 

Denne dagen blir mye bedre enn du tror skal du se!

Skrevet

Anbefaler deg sterkt å kjøpe en cd av Luis Jacoby. Den som heter hverdag".

Den må¨jeg sette på av og til for å få litt perspektiv. Når dagene blir trøtte og tøffe i hverdagen.

 

Sangen er helt nydelig og teksten fantastisk:

 

HVERDAG

Louis Jacoby (Cd 1996)

 

 

Når en morragretten unge

slår seg vrang og rekker tunge

og nekter å ta klær og støvler på.

Når melkeglasset veltes

og geitostmaten eltes

mellom fingre som er klønete og små.

 

Refr.

Så husk at denne dag må du ta vare på,

den forsvinner mellom fingra dine nå.

En gang vil du savne slitet,

da er det for sent å vite

det er du som gjør din dag og tinning grå.

 

Når skrikinga og skrålet

blir litt mer enn du kan tåle,

og du kjefter på en glede og en lek.

Når du har glemt å leve

midt i hverdagen og strevet,

og tålmodigheten din har satt sin strek...

 

Så husk....osv.

 

(Du er)kysten som de engang seiler fra.

Si meg hvem er stor og hvem er liten da

når fremtidshavet ligger som et speil,

så blås din medvind inn i deres seil.

Når lørda'n blir til sønda',

du ber en stille bønn da

om at unga ikke våkner klokka fem.

Men Vårherre kan'ke love

at du skal kunne sove

når to små kommer inn med morraklem.

 

Så husk....osv.

 

 

Ha en fortsatt fin dag! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...