Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Syntes jeg er mye ute jeg. Ikke ofte ,men det hender jeg er borte fra sambo, og mine to døtre (en på 6år og en 5 mnd) fra 3-7 timer på dagen. Og innimellom kanskje 1 gang i mnd fra 23:00 - 02:30 (drikker ikke) Jeg handler ofte alene. eller min sambo gjør det. Dattera mi på 6 blir med om hun vil hvor ofte er dere alene uten ungene ? vi foreldre er begge hjemmeværende da vi er ufør. jeg er 31 og sambo 30.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Han sier det sikkert for å være snill og for at du ikke skal føle deg "låst" i hjemmet. Kanskje han tenker at du burde gå på cafè med venninner eller gjøre noe annet gøy? Tror iallfall han sier det for å være snill med deg
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 ja kanskje det. Men er det "vanlig" ? skal liksom ikke foreldre med småbarn være mye hjemme eller gå ut sammen hele tia med ungene ? når syntes du det blir for mye.....eller for lite ?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Han tenker sikkert at det er ekstra viktig siden du (og dere) ikke jobber og at du kanskje har behov for voksenkontakt. Selv om man har barn og er foreldre så er det også viktig å se, og være sammen med, andre mennesker. Noen jobber, noen har fritidsaktiviteter, noen henger med venner og venninner osv. Og det er bare sunt, også for barna, at mor og far får inn nye impulser og gjør noe utenfor hjemmet. Men dette er selvfølgelig noe du må kjenne på selv. Hva du ønsker og har lyst til 00:34
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 skjønner...ja jeg har jo kjempelyst å treffe folk å sånn jeg da. Helt klart. Jeg går egetlig ikke så mye ut fordi jeg er redd for folkesnakk. og da er jo ikke bv langt unna om de får bekymringsmeldig pga slikt? så når min sambo sa jeg var for lite ute osv, så er det pga dette da. så da visste jeg ikke om han hadde rett eller feil.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Man får ikke barnevernet på nakken for å være sosial. Går man på fylla hver dag, bedriver omsorgssvikt osv så har man et problem, men at du (og din mann) er sosiale er ingen grunn til bekymring. Heller tvert imot;) Selv om man er foreldre, og ufør, så har man likevel rett til å leve litt. Ha et sosialt liv og gjøre noen av de tingene man ønsker å gjøre. Er ingen som mener at dette skal gå på bekostning av barna og tiden med barna, men litt alene-tid kan du godt unne deg. 00:34
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 ok ja sant det da,takk for du svarte. kjekt å høre andres meninger og synspukter også
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Slapp og av kos deg, du, med ungene, mannen din, med venninner og med det du ønsker å gjøre Fortsatt god helg 00:34
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 Det er viktig å slappe av selvom en har barn og sambo
Gjest Tale30 Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Jeg syns det høres bra ut å ha så mye tid for deg selv som du har med baby. Selv har jeg en jente på snart 13 mnd, og jeg har vært borte fra henne 2 ganger. Det er ikke sunt! Nå har vi heldigvis vennet henne til å sovne uten å bli ammet, så jeg planlegger en jentekveld på byen - men den sitter litt langt inne. Sist jeg prøvde måtte jeg løpe hjem etter middagen fordi jenta gråt så hun kastet opp. Nå begynner jeg på jobb og jenta på barnehage, så da blir det nok andre boller Selv om jeg syns det er litt vanskelig å se for seg å skulle se barnet noen få timer hver dag i uken, for så å ha barnevakt i helgen... tror egentlig at jeg vil foretrekke å kose meg sammen med henne jeg da..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #12 Skrevet 10. januar 2010 skjønner deg der. er nok ikke sundt å være for mye med babyene og barna heller nei. så sikkert fint å ta turen ut iblant på dagene og evt en sjelden gang på byen på natta. men siden barnet ditt spydde...ble hun syk? eller var det pga hun savnet deg så? i så tilfelle at det var pga hun savnet deg så, så ser jeg at det er lurt å ta lseg litt ut så ungene vet at mamma kommer hjem igjen osv HI
Gjest Tale30 Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 Hun gråt til hun kastet opp. Og da mener jeg KASTET opp flere liter Pappaen var helt fra seg. Det er ikke noe problem å la henne være sammen med andre i løpet av dagen.. jeg har ved siden av de to gangene jeg har forsøkt meg på å gå ut vært ute og handlet og sånn et par ganger når hun har vært sammen med andre. Det er leggingen som er problemet. Men nå har vi lagt inn rutine på at pappaen legger, så hun er vant til at jeg ikke er der i den forbindelsen. Vi har også vært på Åpen Barnehage fire ganger i uken, så hun er vant til å leke med andre barn og forholde seg til andre voksne. Det er nok mest jeg som ikke har vært flink nok til å finne meg ting å gjøre utenom å være mamma
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #14 Skrevet 10. januar 2010 FLERE liter? Mm - særlig. En voksens magesekk rommer 1-1,5 liter.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #16 Skrevet 11. januar 2010 uff ikke bare å kaste opp. ja de små er noen luringer det er sikkert. lurt det du har stdratte med da vi mammaer er nok litt sånn der dårilig samvittighet-opplegg.....i alle fall jeg..huff.. HI
soleia Skrevet 11. januar 2010 #17 Skrevet 11. januar 2010 Eg er ute med vener nokon kveldar, ca 3 -4 i mnd, etter babyen har lagt seg. Synes det er godt å komme ut og treffe litt folk, sidan eg er mykje heime på dagen. På laurdagane har eg ofte ein litt lengre handletur for meg sjølv mellom to ammingar (3 timar) medan pappa og baby kosar seg i lag. Ellers vert det litt kortare turar på butikken eller på trening i vekedagane. Ein er ikkje ei dårleg mor, sjølv om pappaen er åleine med ungane innimellom ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #18 Skrevet 11. januar 2010 det var godt å høre men som sagt jeg har denne dårlige samvittigheten som jeg ikke skjønner hvorfor om det ikke e galt?! merkelige greier...kanksje jeg lider av noe hehehe huff.. HI
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #19 Skrevet 11. januar 2010 Har du tenkt på at kanskje han trenger litt space?? Ikke vondt ment, men vet at enkelte mennesker trenger litt alenetid hjemme
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #20 Skrevet 11. januar 2010 snakket med sambo om det, men han likte å passe ungene han. det er han som sier jeg kan gå ut, om jeg vil uten ungene osv. jeg sier at vil ikke du ha alenetid .."jooda, men det tar jeg etterhvert som det kommer liksom, jeg er jo ute jeg innimellom alene jeg også. Du styrer med alt mulig husarbeid og andre gjøremål. du trenger det så ikke tenk på det " HI
Gjest Tale30 Skrevet 11. januar 2010 #21 Skrevet 11. januar 2010 Han har sikkert bare lyst til å være pappa, og det kan nok være litt vanskelig å være det for mennene det første året når mammaen alltid "vet best". Jeg tror mannen min slapper mye mer av i rollen som pappa når han er alene, fordi han ikke føler at jeg er i nærheten og følger med. Jeg gjør ikke det altså, men jeg vet at min mann gjerne spør meg om ting som jeg måtte lære meg selv, nettopp fordi jeg gjør det hver dag.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #22 Skrevet 11. januar 2010 så sant så sant. er nok det han føler å ja. han syntes det er moro å være hjemme med ungene da han er ufør.så føler han at han får tid til ungene og vil benytte seg av det når han ikke kan arbeide.
Gjest Tale30 Skrevet 11. januar 2010 #24 Skrevet 11. januar 2010 Bare gled deg over at du har funnet en bra mann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå