Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 jeg vil helst ikke spise salami rå.. slik som matportalen anbefaler.. men toast.. kan jeg spise salami på toast som jeg har hatt i toast jern eller blir ikke det varmt nok.. noen som vet?
Gjest Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Det blir ikke kokt eller stekt i et toastjern, så ville ikke spist det nei
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Salami er ikke rå............ Herregud, spis den, bruk hodet. En pakke som har vært åpen lenge, kan du vel styre unna, men fersk salami kan du trygt spise. Og selvfølgelig varmebehandlet salami!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Du må varme/steke selve salamien for at det skal ha noen betydning.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Salami er speket kjøtt, og det advares mot dette når man er gravid: "Kjøtt Kjøtt er en viktig kilde til flere næringsstoffer. Gravide kan spise alle typer kjøtt dersom det er gjennomstekt eller gjennomkokt. Unngå rått kjøtt av alle typer, som for eksempel speket kjøtt, gravet kjøtt eller tartar (se saken Skadelige bakterier og parasitter Skadelige bakterier og parasitter kan gi deg infeksjoner som påvirker barnet ditt" Hentet fra http://matportalen.no/Emner/Gravide
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Sunn fornuft er en fin ting.. Salami er ikke giftig for gravide.. Det kan selvsagt være farlig, men det er mulig å spise det, uten å dø, eller skade barnet.. Om man spiser en fersk pakke salami (Gilde, grillstad) så er det ikke så galt som alle skal ha det til.
Ranveig R Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Ikkje 100% sikker her, men meiner du kan ete spekemat om den har vore djupfryst? Spør legen/jordmora di om du ikkje finn svar på det på nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå