Gå til innhold

Gutt på 3 skriker så mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 år som synes skriker for alt og ingenting..skriker hvis ikke får viljen sin, skriker hvis han ikke finner d leter etter, skriker hvis jeg gjør noe han hadde tenkt gjøre selv,å fort fornærmet. synes han har skreket over halve dagen tilsammen idag.. sukk

noen som har råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du fort blir lei.. Virkelig!!!!

Men, når gutten din begynner og gråte, sett deg ned ved siden av han, snakk rolig å si : Nå er det nok!!!! Med en litt streng stemme! Men fortsatt rolig!!

spør hvorfor han er lei seg.

Fortell han at han må lete litt selv, og du ikke vet hvor den er ( den tingen han leter etter)

Time out fungerer også bra! Bare fortell hvorfor han får time out, og at han kan komme tilbake når han har slutten å skrike

Skrevet

tru meg har prøvd... hvis jeg snakker til han når skriker begynner han bare skrike mere...sånn som han skriker må no naboene tru d er mishandling her oppe. bor i rekkehus

Skrevet

Da lar du han skrike, bare overse han! Ikke gi han oppmerksomhet når han skriker slik da. Da vil han bare tro at det å skrike er noe positivt, pga at han får oppmerksomhet.

Du kan også forklare og beklage til naboene om gutten din skriker mye. Han er i en trass alder, og dette forstår de sikkert om du sier det til dem :)

Skrevet

uff... har hatt mange problemer med ungene... hvem har ikke det lol men akkuratt den der er kinkg... har sluppet den jeg da..

skjønner at det ikke er lett :(

så netopp en mamma og ei lita tulle på 2-3 år i dag... jenta ville skli sklibrett i motsatt retning av dit de skulle (hjem igjen), og mammaen sa bare helt rolig at "nei vi skal ikke den vegen!" da starter ungen en sirene og blir helt hystereisk :o fikk helt fnatt jeg for det skjedde akkuratt ide jeg skulle passere dem... stakkars mammaen :(

det var virkelig ubehagelig å høre på... :(

vet ikke hva du kan gjøre med det, men håper du får barnet til å skjønne at det er uakseptabelt å gjøre sånnt. det er jo forferdelig for andre å høre på også.

bare så det er sagt... sutring i timesvis er heller ikke noe særlig egentlig... :(

selv har jeg mest slitt med raserannfall med mine to, men det er tross alt lettere å håndtere på en måte.. er jo ikke noe tvil om at de trenger en reaksjon :)

Skrevet

ja sant. har ei på 7 å som også blir lei og klar av denne skrikinga. føler ikke får kost meg med ungene når bare er sånn. blir litt frustrert

Skrevet

prøv overse han når han gråter på trass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...