Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Hmm lurer eller er det utflod/urin? Kan det evt oppdages ved urinprøve om det er forstevann som siver? eller må jeg bare knipe mere? er 3gangs fødende og hadde ikke sånne problemer med de to første,men det er som regel vått i trusa når jeg går på do,ikke mye,men såpass at jeg velger å bytte for jeg kjenner det jo....noen som hvet?er i uke 29+5 i dag og jeg syns det lukter litt,var hos jm på tirsdag og hun sa ikke noe...men....
Gjest Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 jeg spurte jm om dette da jeg var rundt 30 uker, hun fortalte meg om bind testen!! ta på ett bind, noen timer senere sjekker du. dersom det som har kommet i bindet ligger oppå bindet er det utflod, dersom det har trukket ned i bindet er det urin eller fostervann. du skal klare å skille lukten på urin og fostervann...
AngelWichBaby Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Ta på deg et bind,og hvis det er gjennom trukket med veske etter et par timer,kan det være fostervann!Men jeg er første gangs og har d der "lekke"problemet ganske lenge nå.Er bare veldig tynn utflod hos meg,som er veldig vannete.Jeg bruker truse innlegg.Er du usikker,ring føden:)
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2010 Takk for tips....skal sjekke og prøve bind testen,men når jeg var på do nå syns jeg det var litt tykkere og litt mer utflodlignende enn det har vært så er kansje bare utflod?Men skal ta bind testen i morgen.God natta.
mjhanse Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 : ) Dette vet jeg noe om! Jeg har lekket hvitt vann så og si fra dag en. Og iallefall fra jeg var 12 uker på vei. Er konstant våt i trusen. Går med truseinnlegg og papir hele tiden og sover med et håndkle mellom bena om natten. Når jeg reiser meg kjennes det ut som om jeg tisser på meg nesten. Har nyst og trodd at jeg ikke har klart å holde på urinen, men ikke noe som helst urinlukt. SINNSYKT PLAGSOMT! Var hos jordmor og hun sendte meg på føden for å sjekke om det var fostervannslekasje. Er det fostervann skal det være ganske klar væske utenom at det da er hvite flekker i det som er fett ifra huden til babyen. De sjekket det ved at de tok ultralyd både oppå magen og inni skjeden for å kunne se. Også tok de en bakterieprøve rundt livmortappen som også skulle si ifra hvis det var en åpning i slimproppen. Jeg lekker ikke fostervann... det er kun en enorm produksjon av utflod om er veldig mye tynnere enn vanlig. Dette er pga hormoner. Alle svangerskap er virkelig helt forskjellige. Hadde IKKE dette problemet når jeg gikk gravid sist. Jeg anbefaler i be om å bli sjekket slik at du vet det helt sikkert.. Da slipper du og å være bekymret..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå