Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Det er faktisk bare å ringe banken, så får man en overtrekk frem til lønn/stønadsdato!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Ehh, det er ikke alle banker som gir dette, smartass
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Nei de gjør ikke det om du er svartelistet..
Gjest Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Eller er så blakk kontinuerlig at de ser at kreditt ikke er lurt. Verden er ikke alltid fullt så enkel, er man så blakk at man sulter, så får men heller ikke kreditt, det sier seg liksom selv.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Hva da med neste måned? En skyver ofte bare problemet frem i tid. Det kommer til slutt, uansett..... Ikke alt i verden er bare-bare, selv om utenforstående mener det burde være det. Men det er sett utenfra....... Jeg har alt jeg trenger, og mer til. MEN jeg har vært der at det ikke var slik, så jeg vet godt hva det vil si. VIRKELIG godt og over en del år......
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Svartelistet i en bank faktisk. Ja ja. Da fortjener man vel nesten å sulte. Vet om 4 forskjellige bankkjeder som har gitt ut (flere ganger) til 6 forskjellige personer som jeg kommer på i farta. Så sååå vanskelig er det vel ikke, for de aller fleste. HI
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Spar meg, ikke kall meg utenforstående. Hvorfor tror du jeg vet dette? Jeg er oppe fra grusen, men har vært der. HI
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Det er vel ingen andre enn dere selv som surrer til økonomien!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 Den gangen jeg var der, så hadde det ikke hjulpet med kreditt i banken. For da hadde månedene etterpå blitt like gale. Du vet ikke nok, forstår jeg. Mange grader av fattigdom.
Gjest Skrevet 9. januar 2010 #10 Skrevet 9. januar 2010 Det er STOR forskjell på å være surreblakk og å være virkelig fattig. De fleste her inne er nok ikke virkelig fattige, men det er nok også noen her inne som faller glatt inn i kategorien fattig likevel. Og her skal dere sitte og påstå at man "bare kan gå i banken og få kreditt". Det er ikke slik den virkelige verden er, man kan ikke bare gå og låne penger dersom man faktisk egentlig bare har akkurat nok til mat på bordet og tak over hodet. Pengene skal jo også tilbakebetales. Og selv om tråden denne tråden egentlig referer til kanskje er i den sjangeren som kunne fått en kreditt i banken og hatt penger til å tilbakebetale den, så sitter det mennesker som ikke har et slikt enkelt altrnativ å ty til, fordi også banken skjønner at de ikke har råd til det. Enkelt og greit. Dersom man aldri selv har vært i en slik situasjon har man ingen forståelse for hvordan det er!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #11 Skrevet 9. januar 2010 Postbanken opererer ikke med kontokreditt. Hva med å sjekke fakta før du spyr ut eder og galle basert på "noen som kjenner noen sa at..".
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #12 Skrevet 9. januar 2010 de gir ikke ut forskudd lenger. dkan miste jobbene
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #13 Skrevet 9. januar 2010 Nå var vel ikke dette innlegget beregnet på så lutfattige folk som bor i ettroms uten internett heller smarta. Det var beregnet på alle som sitter å griner over at de har brukt opp pengene sine etter jula!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #14 Skrevet 9. januar 2010 Hvis underklassen ikke har brød, hvorfor kan de ikke like godt spise kake?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #15 Skrevet 9. januar 2010 og som vet de får penger den 15 og 20. For det er de diskusjonene her inne har gått ut på de siste ukene. Trenger ikke blande inn fattige barn i afrika av den grunn. Skjønner at det er forskjell på fattige også.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #16 Skrevet 9. januar 2010 Trangt i november(g alle måneder før det), pengenen kom litt tidligere enn vanlig i desember, julen med litt ekstra; poff----- der røyk det budsjettet uten at en engang kunne gjøre noe for å forhindre det. Ikke vær så tøff i trynet. Andre har det annerledes enn deg, så ikke tro DU har svaret. For da hadde det ikke vært fattige barn i Norge. Eller.... hvorfor melder du deg ikke som rådgiver for fattige, og de som sliter hver dag med penger? Sikker mye å bidra med, du..... hehehe... du kan ingenting om dette Kanskje du tror det, men du gjør det ikke.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #17 Skrevet 9. januar 2010 ok konkret eksempel: vi har ca 18000,- inn hver mnd brutto tilsammen. famlie på 3. har faste utgifter som lån, forsikringer, bensin, busskort, husleie, strøm, tlf osv på ca 14-15000,- hver mnd. dette er før mat, medisiner evnt klær og gaver er betalt. i desember fikk vi inn 2000,- ekstra pga skattetrekket. vi kjøpte også gaver, mye mindre enn vi pleier for å si det sånn. begge er studenter og har minimal mulighet til å tjene mer foreløpig. vi har ikke rett på studielån eller bostøtte av ulike grunner. (ja jeg shar sjekket tro meg). nå sitter vi og venter på den lønna som kommer inn den 20, har fortsatt litt mat i huset og halv tank med bensin på bilen. det er 10 dager til mer penger kommer inn og vi har ikke kjøpt busskort og trenger både mer mat og mer bensin for å få det til å gå rundt frem til den 20. og har 500,- igjen... omtrent 1/3 av det vi trenger tipper jeg. barnet må hentes på skolen fordi det ikke går busser dit og er for langt å gå. (1. klassing), vi må begge på undervisning 5 dager i uka fremmover og må betale for bussen (dyrere å kjøre bil pga parkering og bommer). klart jeg kunne beddt banken om kreditt.... men da hadde v hatt 1000,- mindre å rutte med i februar og hadde hatt det like ille da.... da vl jeg heller tyne det jeg kan av mat i skapet og bli hjemme fra forelesning en dag eller to og hente ungen ved å gå ned til skolen ( i sprengkulda) enn å utsette problemet til neste mnd og neste mnd og neste mnd osv vi sulter ikke da... har jo fortsatt rester etter jul osv her... vi kan leve av kaker vi lol må innrømme at jeg gleder meg til vi får mnst en skikkelig inntekt. det håper jeg vi har fom høsten i allefall når den ene av oss er ferdig med studiene men vet du hva? jeg er faktisk lykkelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå