MizzMing Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 plutselig fikk jeg enormt mye vann i kroppen, da spesielt bein og fingre. Sover mye om dagen, litt uvel til tider(svimmel) og er en del kvalm(noe jeg har vært gjennom hele svangerskapet) Siste kontroll 23/12 var alle prøver helt fine. Andre med erfaring? Jeg er 32+5 i dag. Bør dette sjekkes opp i dag? Hilsen førstegangs gravid
W29 Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 kn vel høres ut som faresignaler for sv.forgiftning, jeg ville dratt til legen/ringt føden
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 yepp det bør sjekkes!! ring føden å hør hva de mener så mye vann på kort tid kan være tegn på noe men trenger ikke være det.
b77h Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 hmmm...jeg har også plutselig fått masse vann i kroppen de siste dagene. Har vært hoven i legger og føtter hele svangerskapet, men nå er plutselig lårene som tømmerstokker! og den ene dagen kunne jeg ikke se knærne mine når jeg skulle legge meg... Tror jeg må ta en tur på vekten og se hvordan det ser ut. Skal til legen mandag, håper det i tilfelle er tidsnok... Hmmm, så lett å komme med råd til andre, men når det er meg selv lar jeg det skure og gå... lykke til for deg - håper det ikke er noe alvorlig.
MizzMing Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2010 Hei... jeg ringte føden og de tok meg inn for sjekk siden jeg i tillegg har hatt blodpropp i legg som gikk videre til begge lunger. Det var ingen tegn til svangerskapsforgiftning;) Men de ville følge opp med noen ekstra blodprøver siden jeg hadde hatt blodpropp. Noe jeg ikke tror det er, da jeg ikke har noe vondt i beina på noe annen måte enn at det er ømt pga hevelsene. Det var i veldig godt å få det ut av verden hvertfall og jeg fikk beskjed av føden at det var helt riktig å ringe. Lykke til b77h, håper alt er som det skal være;)
b77h Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 åj...jeg har nemlig også vært litt bekymret for dette med blodpropp i leggen. Tror jo ikke det er det, men har hatt en litt ekkel følelse en stund. Også glemmer jeg å nevne det når jeg er hos gynekologen...hun er bare opptatt av barnet og å sjekke med ultralyd. Har nemlig spesielt vært hoven i ene leggen, og i det siste følt at det strammer og kjennes ubehagelig der. Har også fått veldig mye blå blodårer i huden på et stort område, om jeg føler det har blitt litt verre i det siste. Hvordan opplevde du det da du fikk blodpropp? Kanskje jeg skal ringe føden i morgen for sikkerhetsskyld. Godt å høre alt var vel hos deg :-) god natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå