Gå til innhold

Spontan abort? Noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde litt friskt blod når jeg tørket meg etter å ha vært på toalettet. Lite.. Kjent litt "kniving" nedentil et par dager. Gravid 5 uker bare. Kan det være Spontan abor?. Dette er min tredje graviditet, uplanlagt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En enkeltblødning som er såpass liten er ikke nødvendigvis noen spontanabort. Det finnes mange ting som kan utløse en liten blødning i første trimester og abort er bare en av dem. Hadde en blødning selv i første tri, men det gikk helt fint:)

Vent og se de neste timene om det kommer noe mer eller slutter.

Lykke til:) Håper det gir seg.

Skrevet

For min del hadde en SA faktisk vært befriende da jeg er uplanlagt gravid... Mannen min vil ikke ha nr. 3... Da hadde jeg sluppet å ta stilling til en eventuell abort, som jeg nok ikke tror at jeg klarer å gjennomføre...

Ikke akkurat en frisk start på det nye året dette her... Og jeg håper ikke jeg støter noen som opplever SA som ikke ønsker det.

Skrevet

Jeg ville også sett an om blødningen varer over lengere tid. Dersom den er over flere dager, og du i tillegg har magesmerter (ala. menssmerter) så kan det nok desverre tyde på en spontanabort. Når man er i uke 5. er det vanskelig for leger å finne ut om det faktisk er en sa, fordi det er for tidlig å ta ultralyd. Hjertet vil uansett ikke vise noe tegn til liv, fordi alt er så lite der inne i magen enda. Man kan derimot ta blodprøver, og måle hcg-nivået i blodet. Lykke til

Skrevet

Aha, da avkrysser jeg fingrene.. Ikke en lett situasjon det der... Ikke mye man kan gjøre for å endre utfallet av blødning, men det er jo alltids en sjanse for at det ikke gir seg til i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...