Gå til innhold

tilgodelapper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle handle noe på en klesbutikk for baby/ barn, Har to tildgodelapper på tilsammen 550 kr. Fikk beskjed om at jeg ikke kunne bruke de på salgs varer, men kun ordinær priset vare. Jeg handlet ingenting ( men det var fordi jeg ikke fant noe).

Men det jeg lurer på, er det virkelig lov å nekte kunden å bruke tilgodelapper på salgsvarer? Hvis ja, så er det merkelig synes jeg... hmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er det. Det er heller ingen lovfestet regel som sier at du har bytterett på varer. Så du må nok bruke tilgodelappen på noe annet. Husk at det ofte er tidsfrist på når du kan bruke den (innen) :)

Skrevet

Det synes jeg høres rart ut, at de kan nekte deg å bruke tilgodelapper på salgsvarer..

Når jeg har reklamert på varer som har vært feil på har jeg fått tilgodelapp (ikke pengene tilbake)forde de ikke hadde flere av det jeg hadde kjøpt. Blir jo feil om jeg da ikke kan bruke den på det jeg vil.

Greit nok med bytting av varer, at det ikke er en lovfestet rett, men når butikken gir bytterett alikavel så bør man da kunne bruke tilgodelappen som man vil?

Skrevet

Var om det på nyhetene og det var veldig forskjellig fra butikk til butikk.

Prøv i en annen så kanskje det går der!

De sa også at butikkene tjente sinnsykt mye penger på gavekort og tilgodelapper som ikke ble benyttet før tidsfristen, så ikke glem den!

Skrevet

Høres kanskje rart ut ja, men butikken har all rett til å begrense hva tilgodelapper kan brukes på.

Godtar du tilgodelapp ved reklamasjon lar du deg lure, kan ikke butikken repararer varen eller erstatte den med en tilsvarende vare har du rett på pengene igjen.

Skrevet

Ja, det er nok desverre slik at det er opp til butikkene selv å bestemme dette...om det er så kundevennlig er en helt annen sak...;-)

Skrevet

Dette kan nok butikken selv sette egne retningslinjer for. Så svaret er ja, det kan de.

Jeg klagde en gang på et par sko som hadde raknet i sømmen. Hadde kjøpt de fullpris og hadde med kvittering. Skoene var nå på salg og jeg fikk tilbake nye sko (de hadde strl min igjen) og mellomlegget mellom fullpris og salgspris i cash... Ble ganske paff og fornøyd der jeg stod. Usikker på om dette er praksis eller bare en feil av en nyansatt? Var forøvrig på din sko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...