Elskeråværemamma Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Min gutt sovner av og til ved puppen, da er det så lett å ikke gi tid til rapen... Men nå har han hatt mye magvont de siste to-tre ukene. så lurer på om dere alltid tar opp barnet og lar det rape??
Jentemammaen Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Nå er det en stund siden jeg hadde ammebaby om natten, men jeg rapet henne aldri når hun sovnet ved puppen. Men hun var ikke så veldig nøye på dette med luft, det er jo individuelt fra baby til baby. Kanskje jeg blir mer nøye på nestemann... Men det er bare du som har fasit på din baby, prøv å rape noen ganger, og så ser du om han blir bedre i magen...
MღM Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Gutten min sover stort sett når han får pupp om natta (han "våkner" og griner, men åpner ikke øynene) og da er det sjelden jeg får han til å rape. Jeg får meg ikke til å vekke han for å få han til å rape...har prøvd litt forskjellig for å få han til å rape, men med lite hell
Kari K. med to søte små Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Det går ann å rape han halveis i måltidet, det bruker jeg å gjøre. Så kan heller få en liten dessert, slik at han sovner. Da vil det ikke være like mye luft i magen viss han eventuelt skal sovne.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Jeg gjorde ikke det nei, hvis han sovnet ved puppen (det gjorde han vel 99% av gangene) så vekket jeg han ikke... sovnet ofte under ammingen selv.... Men hvis det hadde blitt magevondter av det ville jeg nok prøvd å rape litt, trenger ikke vekke heller, bare løfte opp babyen og stryke på ryggen, så kommer det ofte en rap, nesten automatisk =))
Tante Gustava Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har aldri gjort det med mine, men ingen av de har vært særlig plaget med luft eller magevondt.
AmExx Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Jeg fikk høre det da jeg ammet første at om man ammet liggende så fikk de ikke noe særlig luft i seg... Aner ikke om det stemmer, da mine aldri har vært noe plaget med luft, og har ikke så mye erfaring med nattamming heller... Rart hvor fort man fortrenger enkelte ting
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Gjør det kun hvis jeg merker at hun er urolig, spenner seg og vrir seg mye. Da løfter jeg henne opp og forsøker å rape henne. Hvis hun ligger rolig og sover lar jeg vær.
Ranveig R Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 Med eldste gjorde vi det. Han gulpa så voldsomt mykje, så det var bedre å få gulpet opp og vekk mens eg likevel dreiv på og amma, enn at rapen og gulpet kom etterpå. Dessutan var han veldig uroleg, tok ikkje sjansen på å gje han magevondt i tillegg. Med lille var det ikkje nødvendig, ho gulpa ikkje like mykje som broren, og sleit heller ikkje med magevondt.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 9. januar 2010 #10 Skrevet 9. januar 2010 er ett par år siden jeg ammet,men jeg rapet henne ALDR på natta. Jeg ammet henne liggende i senga og vi begge to sovnet fra alt-bestandig. Men hun var heller aldri plaget med luftsmerter. Dette er jo forskjellig fra barn til barn. Prøv å rap han og se om det blir bedre, er den eneste måten å finne det ut på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå