Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Jeg skal få full OS frem til juli. Da går jeg ut i ordinært lønnet arbeid igjen. Skal jeg ordne meg frikort for disse 6 mnd? Hvis jeg skatter av det, får jeg det igjen da? Får så mange forskjellige beskjeder på dette at jeg skjønner ikke hva som stemmer..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Jeg trodde også, eller hadde hørt at det var skattefritt så lenge man bare mottok os. Men spurte på nav, å de sa jeg måtte skatte. Er ikke snakk om ange prosentene. Men du får det igjen.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Men er OS skattepliktig? Uansett om man har full eller gradert OS?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Ja, OS er skattepliktig, samme hva. Og kommer du til å tjene penger senere i år, så lønner det seg å betale skatt av OS nå også. Dette kan gi deg litt lavere skatteprosent når du begynner å tjene penger.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Har tenkt til å betale skatt. Bare lurer på om jeg kan forvente meg noe tilbake ved skatteoppgjøret. Men da gjør jeg ikke det.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Den eneste inntekten i norge som ikke er skattepliktig er sosial stønad og barnetrygden. Alt annet må du (i prinsippet) skatte av.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Du trenger ikke skatte for OS, Jeg skatter ikke. Har frikort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå