Gå til innhold

noen med peiling på ski her??


Anbefalte innlegg

Skrevet

har akkurat kjøpt nye ski (nyttårsforsett å gå mer på ski.. )

 

er det bare å kline på smøring og ut å gå,eller må jeg gjøre masse greier med skiene?

 

hehe..skikkelig nybegynner jeg altså

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, snu skiene; er det riller eller helt glatt plast? Glatt plast skal smøres, men ikke hele skien, bare ca den halvmeteren som er oppe fra bakken når du ikke står på skien.

 

Det står på hver smørestift hvilke temperaturer de passer til.

 

Smør på og glatt over med svampen, og så er det bare å gå i vei.

 

Lykke til, det er veldig moro:D

 

 

Skrevet

For så vidt er det bare å "kline" på, men det beste er å preparere skiene, i det minste glide dem først. Da hindrer du sålene i å tørke ut og du får også mye bedre gli på skiene. Dette er lurt å gjøre jevnlig. Spørs jo så klart om du går mye eller lite, men i det minste 1 gang i sesongen. Spør i en sportsbutikk hva du trenger av utstyr. Hvis du ikke ønsker å gjøre dette selv kan du levere inn skiene i enkelte butikker også gjør de det for deg (koster kanskje 2-300??).

 

Skigleden blir større med gode ski og de varer dessuten mye lengre så anbefaler deg å gjøre dette.

 

Hilsen tidligere aktiv skiløper

Skrevet

hehe, jeg lurer på akkurat det samme! vi er helt ski idoter.

 

men vi fikk butikken til å preppe skiene for oss (300kr) og så satser vi på at det finnes en smørestasjon der vi skal gå, lol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...