Gå til innhold

Samsoving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyker ikke,og babyen ligger på in side av sengen. Men samboeren min røyker ganske så mye, men han ligger altså ikke direkte ved siden av henne. Helsesøster sa at dette gikk fint. Men hvorfor er det egentlig farlig at babyen sover sammen med en pappa som røyker? Hva er det de kan rett og slett DØ av??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke 100 % sikker, men har hørt at man blir sløvere og ikke reagerer likt med nikotin i blodet. Mulig det er derfor?

Skrevet

Det er giftstoffene i utpusten og avgassene fra huden til røykere som er farlig.

Skrevet

Det er pga giftstoffene ja! Jeg ville ikke gjort det! Be han kutte ut og røyke eller sove en annen plass.

Skrevet

de gangene samboeren min var på fest og hadde røyket en del måtte han sove på sofaen.

Skrevet

100% av spebarn...som døde i krybbedød etter samsoving er det nevnt at mor eller far har røkt daglig.... say no more..

(men man kan dø i krybbedød uten samsoving også....men da er det andre faktorer en samsoving som er årsaken til dette fenomenet..)

ville ikke tatt den risikoen om jeg var deg... selv om samsoving i seg selv er kjempekos.. trygt og godt...=) hva om far sov på sofaen..eller annet rom??

Skrevet

Det forringer luftkvaliteten i rommet. Mindre oksygen i området rundt røykeren.

Jeg samsover ikke før de er ganske store. Dro dyna over jenta mi i søvne etter amming da hun var nyfødt. Flaks at jeg våknet. Hun var våt av svette i hele ansiktet... flaks at kroppen hennes klarte å svette.

Skrevet

Oh my god, det hjelper da ikke om pappaen ikke ligger kliss inntil babyen. Hvor får dere utdelt IQ?!

Skrevet

HI her:

På sykehuset sa de at han ikke skulle sove med henne på brystet, men at hvis han lå på andre siden av senga gikk det helt fint. Det samme sa helsesøster...

Jeg ber ham dusje og pusse tennene før vi skal legge oss, Klærne hans legger han på en stol på rommet - de bør vel heller ikke henge der da? Han sov med henne på sofaen her en dag..Hmmm.. Er det virkelig sååå farlig?

Jeg får høre med helsesøster èn gang til hva hun mener.

Samsove kommer vi til å fortsette med - jeg har laget til et "rede" til henne, og jeg er ikke redd for å legge meg over henne, eller ta dyna mi over henne heller. Har samsovet med sønnen min fra han var baby til han var fem år.. hehe.. vet noen er for, og noen imot dette, men vi synes det er kos, og jeg er helt sikker på at det er sunt og godt for barnet med slik nærhet.

Tilbake til den nye babyen og samboer - jeg vil jo fortsette å ham også oppi senga! Jeg må finne utav fakta her - om det er noen risiko at han ligger i senga minst en meter fra babyen..

Det er jo tydeligvis delte meninger om dette...

Skrevet

De beskjedene jeg har fått fra helsepersonell er basert på forskning, og de forskerene har nok mye høyere iq en deg hvertfall. Bare det å skrive så barnslig kommentar sier litt.. Dessverre har slike innlegg fra slike som deg, null integritet, hvis du i det hele tatt vet hva det ordet betyr.

Skrevet

Dere får holde på, om dere virkelig vil gamble med babyens liv, så kjør på! Tullinger!

Skrevet

det er mye som er potensielt farlig! for eksempel, som hun "smarte" skrev - at det var like farlig om den røykende ikke lå kliss inntil. ok, men da kan jo ikke han sove i det hele tatt på rommet da, da babyen må ligge like nær ham dersom hun sover i si egen seng, som hun gjør nå. må ha litt fornuft oppi dette da - det er ikke en røyksky på to meter rundt ham akkurat. Helsesøser har allerede sagt sagt at det er helt ufarlig så lenge han ikke ligger helt inntil ham-

det jeg spurte om i HI var HVORFOR det er farlig for babyen å ligge oppå brystet, eller inntil en person som røyker. og det har jeg fått svar på nå. tusen takk for dere som har kommet med konstruktive svar :-)

Skrevet

22:36: Hva mener du er gamblingen med babyens liv? Samsovingen, eller at far røyker og sover i samme rom?

Forøvrig til HI: Jeg ville nok ikke latt han sove på samme rom, jeg har samsovet med barnet i 2,5 år og har røyket et par ganger på den tiden. Det gangene har barnet lagt i egen seng, eller så har jeg tatt en real dusj, tannpuss, tungepuss osv osv før jeg la meg, uten at det har så veldig mye å si. Det er i bunn og grunn ikke så vanskelig å slutte og røyke når det står mellom barnet og røyken, jeg røyker kanskje en røyk i kvartalet (på fest) og sliter ikke med røyksug selv om jeg røyka i 10 år før jeg ble gravid.

Skrevet

Å sove i samme seng som en røyker mener jeg er å gamble med barnet. Hilsen 22.36.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...